בצלם: צלף ירה למוות בתושב מחנה אל-פוואר על אף שלא נשקפה סכנה

ב-16 באוגוסט האחרון בסביבות השעה 17:00, צלף ירה למוות במוחמד יוסף סאבר אבו השהש, בן 19, במהלך פשיטה של הצבא על מחנה הפליטים אלפוואר שמדרוםמערב לחברון. עלפי פרסומים בתקשורת, הוא נורה מאחור וכדור חי חדר לגבו ויצא מחזהו, מעל הלב.

2016-09-13_195106

אנשי צוות רפואי של הסהר האדום מפנים את מוחמד אבו השהש לבית החולים (צילום: בצלם)

הפשיטה על המחנה החלה בסביבות השעה 3:00 לפנות בוקר, אז נכנסו כוחות של שלושה גדודים למחנה. לדברי דובר צה"ל, מטרתם הייתה "מעצר חשודים, ביצוע סריקות לאיתור אמצעי לחימה וחלוקת זימונים לחקירה". עלפי ההודעה, הכוחות נתקלו בידויי אבנים, זריקת בקבוקי תבערה ומטענים מאולתרים והגיבו בשימוש באמצעים לפיזור הפגנות ובירי "רוגר" (כדורי "טוטו", כדורים בקוטר 0.22 אינץ'). כמו כן, נעצרו שלושה פלסטינים שהיו דרושים לחקירה, ואותרו שני אקדחים, רימוני הלם וציוד צבאי שכולל אפודים, קסדות ומימיות. הכוחות עזבו את המחנה בשעות הערב.

לפי תחקיר השטח של בצלם, במהלך הפלישה למחנה נפצעו כ-32 פלסטינים. החיילים ביצעו חיפושים בכ-200-150 בתים, והתמקמו על גגותיהם של עשרות מהם. במרבית הבתים אליהם נכנס הצבא החיילים סגרו את כל בני המשפחה שהיו בבית בחדר או באגף אחד של הבית למספר שעות. ב-28 בתים אליהם נכנסו החיילים שברו חלונות, דלתות וקירות וגרמו נזק לרכוש.

עוד בנושא:

http://www.btselem.org/hebrew/firearms/20160908_killing_of_muhammad_abu_hashhash