בעקבות שביתות ומחאות: נחתם ההסכם של עובדי הסגל המנהלי באוניברסיטה הפתוחה

לאחר שורה ארוכה של שביתות, הפגנות וצעדים ארגוניים, נחתם אתמול (רביעי) ההסכם הקיבוצי של כ-750 העובדים המנהליים באוניברסיטה הפתוחה. על ההסכם חתמו נציגי הסתדרות המעו"ף, ועד העובדים המנהליים והנהלת האוניברסיטה. ההסכם יהיה בתוקף עד סוף מארס 2028 ותחולתו מ-1 באוקטובר 2022. הוא כולל תוספת שכר שקלית אחידה של 400 שקל לחודש שתחול רטרואקטיבית מ-1 בינואר 2024. מ-1 בפברואר 2025 תינתן תוספת שקלית אחידה נוספת של 300 שקלים. נוסף על כך, יקבלו העובדים בתקופת ההסכם תוספות שכר אחוזיות אחידות של 7.5% ותוספות שכר דיפרנציאליות של 5%.

ההסכם כולל גם לראשונה השוואת תנאים בין העובדים החודשיים לעובדים השעתיים. כמו כן נקבע בהסכם קיצור יום עבודה להורים לילדים בסוף אוגוסט, קיצור יום העבודה בשעתיים בימי צום לעובדים מכל הדתות והגדלה של מכסת החופשה השנתית. עוד עודכנה מכסת ימי ההבראה לעובדים עם ותק של יותר מ-25 שנים, ועודכן ערך יום ההבראה לעובדים שעתיים. כל עובד יהיה זכאי לפי ההסכם לשלושה ימי השתלמות בתשלום בשנה, וכן הוסדרה חברותם של העובדים בעמותות לקידום מקצועי של הסתדרות המעו"ף וסל הרווחה לעובדים הוגדל.

מהוועד נמסר כי "ההסכם מחזק את הביטחון התעסוקתי וההגנות על העובדים בתהליכי סיום העסקה, ומסדיר הליך איתור פנימי למשרות פנויות ומתן עדיפות לעובדי האוניברסיטה. עוד מסדיר ההסכם מנגנונים ליישוב חילוקי דעות".

ההסכם הקיבוצי הקודם באוניברסיטה הסתיים כבר ב-2019, אבל ועד העובדים נעתר לבקשת ההנהלה והאריך אותו בתקופת הקורונה עד נובמבר 2021. בפברואר 2023 הושגו הבנות משמעותיות בין הוועד וההנהלה, אלא שבעקבות התערבות האוצר חזרה בה ההנהלה מההסכמות. זאת, למרות מאז 2019 ניהלה נציגות העובדים מו"מ על ההסכם.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/127030/