סגנית נשיא ארה"ב מביעה דאגה על המצב ההומניטרי בעזה אך הממשל תומך בהמשך המלחמה

קמלה האריס, סגנית נשיא ארה"ב, נפגשה השבוע (שני) עם בני גנץ, אחד משרי ממשלת הימין. האריס "הביעה דאגה לגבי התנאים ההומניטריים בעזה ואסון משאיות הסיוע, והדגישה את הדחיפות בהשגת מתווה שחרור החטופים", כך לפי ההודעה הרשמית שפרסם הבית הלבן.

אך שעה שהאריס שוחחה עם גנץ והביעה "דאגה" נוכח המצב ההומניטרי בעזה, נמשכו הן ההפגזות הכבדות ברחבי הרצועה והן המבצעים הקרקעיים של כוחות הכיבוש הישראליים, במיוחד באזור א-זייתון בעיר עזה ובצפון-מערב ח'אן יונס. ההפצצות גורמות להרג רבים, לעקירה של תושבים ולהרס בתים ותשתית אזרחית.

בנאום בסלמה, אלבמה, קראה השבוע סגנית הנשיא להפסקת אש בעזה, ולחמאס – להסכים למתווה לשחרור החטופים. סוכנות הידיעות האמריקאית איי-פי אפילו סיכמה: "דברי האריס הם התקפה חסרת תקדים על ישראל. היא אמרה ש'בעזה שורר רעב ועל ממשלת ישראל לעשות יותר כדי להביא סיוע. אין שום הצדקה לא לעשות כן'". כך, בימים שקדמו לביקורו המתוקשר של גנץ בארה"ב, שבה האריס והביעה "דאגה".

מאות הרוגים תוך מספר ימים

אך הדאגה המופגנת לראווה לא עצרה ולו לדקה אחת את מכונת ההרג הישראלית. לפי משרד הבריאות בעזה, בין שעות אחר הצהריים של 1 במרס לשעה 10:30 ב-4 במרס נהרגו 306 פלסטינים ו-543 נפצעו. 124 הרוגים ו-210 פצועים הם קציר הדמים רק ב-24 השעות שקדמו לפגישה בבית הלבן. משרד הבריאות בעזה פרסם כמו-כן, כי בין 7 באוקטובר 2023 ל-4 במרס 2024 נהרגו בעזה לפחות 30,534 פלסטינים ו-71,920 נפצעו.

יצוין שבעת נאומה של האריס בסלמה, קראו מפגינים קראו לעברה "אוכל ולא פצצות", וחשפו את דו-הפרצופיות של ממשל ביידן – דיבורים רמים בדבר "עזרה הומניטרית" והמשך הזרמת נשק ותחמושת לצבא הכובש, וגם הגשת סיוע דיפלומטי רב לממשלת ישראל הימנית קיצונית.

בעת הפגישה עם גנץ, שבה קמלה האריס ודקלמה: "מחויבות ארה"ב לביטחון ישראל". "ניו יורק טיימס" דיווח אתמול, כי נושאי השיחות בבירה האמריקאית היו: סיוע לעזה, מתווה לשחרור חטופים, נרמול היחסים בין ישראל לסעודיה, הסדרי ביטחון מול חיזבאללה בלבנון, המלחמה בעזה, חיזוק הברית האסטרטגית עם ארה״ב והמשך הסיוע הצבאי.

ביידן לא יציל אותנו

נריה קראוס, כתבת חדשות 13 בארצות הברית, הביאה פרטים נוספים על פגישתם של השניים: "גנץ הסביר שמה שהם [האמריקאים] חושבים שלא יכול לקרות, כמו פינוי אוכלוסייה בדרום הרצועה, כן יכול לקרות. הם ממש נכנסים לעניינים טקטיים". במילים אחרות, חרף חילוקי הדעות המוצהרים בין הממשל בארה"ב לממשלה בישראל – ביקור גנץ נועד להדק את שיתוף הפעולה ולהבטיח את המשך המלחמה העקובה מדם.  לצערנו, ישנם בחוגים הליברליים בישראל הסבורים, כי "ביידן יציל אותנו" מציפורני ממשלת נתניהו וישים קץ למלחמה. בפועל, הזעם כלפי ביידן בגלל תמיכתו בישראל גובר והוא חותר להציל את עורו לקראת הבחירות בנובמבר.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/125380