ארגון המורים יפתח בצעדים ארגוניים בדרישה לחתום על ההסכם; שביתה בתכנית היל"ה

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, מסר אתמול (רביעי) כי הארגון יפתח בצעדים ארגוניים ביום ראשון הקרוב אם לא תהיה התקדמות במשא ומתן לחתימה על ההסכם הקיבוצי. במכתב לשר החינוך יואב קיש, לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' וליו"ר השלטון המקומי חיים ביבס, מבקר ארז את אי-התערבותם במשא ומתן ואת התנהלותו הכללית של אנשי האוצר. "פניותיי הרבות אליכם, בכתב ובעל פה, בנושא שבנדון, להתערב כדי לקדם את המשא ומתן הקיבוצי, לא זכו למענה או לטיפול. דומה שמתחילת המשא ומתן, נציגי האוצר מנהלים מצג שווא בדרך של קביעת 'ישיבות' בעצלתיים, ובעיקר עוסקים ב'תחזוקה משפטית' לרבות בדרך של משחקי כוח וכיפופי ידיים".

ארז הזכיר כי מדובר ב"ציבור עצום של עובדי הוראה המצוי יותר משנתיים ללא הסכם שכר בתוקף". "הנהלת ארגון המורים החליטה שאם וככל שבישיבת המו"מ שקבועה למחר לא תחול פריצת דרך ולא יקודם המו"מ, יפעיל ארגון המורים את סכסוכי העבודה עליהם הכריז בחודש מאי 2022 וינקוט בלית ברירה אחרת, בצעדים ארגוניים", הוסיף.

בתוך כך, איגוד מורות ומורי היל"ה המאוגדים בכוח לעובדים הכריזו אתמול על שביתה. המורים של הנוער הנושר המועסקים בתוכנית המופרטת הם "התחנה האחרונה" במערכת החינוך. היל"ה היא גם כתובת לתלמידים רבים המפונים מביתם ומתקשים לחזור למסגרת הלימודים.

במסגרת המכרז החדש שפרסם משרד החינוך להפעלת התכנית שכרם הנמוך היה אמור לעלות. אך לדברי האיגוד "משרד החינוך גרר רגליים, שינה ועכב והנה – טרם נבחר זכיין, המכרז לא נכנס לתוקף, והמורים הם אלו שמשלמים את המחיר – הם לא מקבלים את תוספות השכר שהובטחו להם כבר בספטמבר". הם פנו לשר החינוך: "יואב קיש – התקציב כבר קיים, תוספות השכר כבר אושרו. השנה עוד יותר מתמיד: אסור להשאיר את היל"ה מאחור".

יצוין שחודש שעבר ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בשלטון המקומי, שיחול על עשרות אלפי תומכות החינוך (סייעות) בגני הילדים ובבתי הספר. זאת בתגובה להפחתות חד-צדדיות מצד הרשויות המקומיות בשכרן של תומכות החינוך, וכן פגיעה בתמריץ אי-ההיעדרות (סכום כספי שמוענק בהינתן מספר נמוך של ימי היעדרות). ההחלטה התקבלה לאחר מספר פניות של ההסתדרות לרשויות ולמרכז השלטון המקומי.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/127257/