בעקבות פעילות סיעת 'אנחנו העיר': שירות ההסעות היפואית ימשיך לפעול

שירות ההסעות "היפואית" ימשיך לפעול בעקבות פעילותם של חברי סיעת "אנחנו העיר" האופוזיציונית במועצת העיר ת"איפו. כך מסר בסוף השבוע עו"ד אמיר בדראן, חבר הסיעה במועצת העיר ותושב יפו.

השירות שתוכנן על ידי העירייה במימון משרד התחבורה החל לפעול במאי 2019 ושעות הפעילות של המיזם הן 6:00 עד 22:00. על פי נתוני העירייה, בתקופת הקורונה השתמשו בשירות יותר מ-1,300 איש כל יום. לפני תקופת הקורונה הביקושים לשירות היו גבוהים יותר. מדובר בכמות נוסעים גבוהה יחסית לשירות מיניבוסים.

תושבי יפו והמגיעים אליה צפויים היו להיפגע עקב כוונת נת"ע ומשרד התחבורה להפסיק את המימון של "היפואית". נת"ע, החברה הממשלתית שאחראית על הקמת הרכבת הקלה בגוש דן, ומשרד התחבורה הודיעו באחרונה לעיריית תל אביביפו כי יפסיקו את המימון של השירות החל ב-23 באוגוסט. מדובר במענה התחבורתי היעיל היחידי באזור.

בעיריית תל אביביפו טענו כי הודעה זאת ניתנה בניגוד להתחייבות של משרד התחבורה ונת"ע לספק פתרונות תחבורה עבור מי שגר בתוואי העבודות של הרכבת הקלה. הסיבה לכך היא שבשנתיים האחרונות נרשמו באזור שיבושי תנועה בעקבות העבודות. התאריך נקבע בהתאם להערכות נת"ע לסיום העבודות על הרכבת הקלה, אלא שעיכובים הובילו לכך שהן לא צפויות להסתיים בשנה הקרובה וחסימת שדרות ירושלים, הרחוב הראשי באזור, צפויה להימשך.

עוד על פעילות "אנחנו העיר", בגיליון השבוע של "זו הדרך" (עמ' 4):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/09/G35_2020.pdf