בעקבות התערבות בית הדין לעבודה: הסתיימה השביתה בעיריית חיפה  

אמש (מוצ"ש) הסתיימה שביתת עובדי עיריית חיפה שהחלה ביום שלישי האחרון ועובדי מחלקת התברואה החלו לאסוף את האשפה הרבה שנערמה ברחבי העיר. השביתה הסתיימה בעקבות הסכמת בין ההנהלה לבין ועד העובדים שהושגו ביום שישי בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה. לאחר דיון ארוך בן כשעתיים בבית הדין, בהשתתפות ראשת העיר חיפה עינת קליש רותם, יו"ר ועד העובדים אמנון עידו ויו"ר הסתדרות המעו"ף עו"ד גיל בר-טל, הושגו הסכמות בין הצדדים.

כרזות שהוצבו בפתח העירייה במהלך ימי השביתה (צילום: ועד עובדים)

 

במסגרת ההסכמות נקבע כי ועדת השדרוגים תתכנס כבר ב-8 בדצמבר, "תוך שהצדדים יעשו כל שצריך וניתן על מנת שתתכנס במועד". החלטות הוועדה יינתנו לכל המאוחר עד ה-11 בדצמבר. מחלוקות בנוגע לקרבת משפחה של עובדים יוכרעו בהיוועצות עם משרד הפנים, וככל שתהיה מחלוקת נוספת בין הצדדים תכריע ועדת מעקב המורכבת מקליש רותם ובר-טל. במידה ולא יצליחו להגיע להבנות, יוכלו לפנות פעם נוספת לבית הדין. השופט תומר גלם נתן להסכמות הצדדים תוקף של פסק דין.

יו"ר ועד העובדים, מסר בתום הדיון: "בית הדין חזר ונזף בראש העיר על הפרת פסק הדין ועל סירובה העיקש לקיים את האמור בו, תוך שהוא מציין כי היא אינה יודעת את מקומה ותפקידה. כמו כן, בית הדין התריע בראש העיר שהיא לא רוצה לנסות ולהפר שוב את פסק הדין. ניסיונה המלאכותי של ראש העיר לטעון אישית כנגדי נדחה על ידי בית הדין, תוך הבעת צער על התנהלותה זו. עוד בית הדין קיבל את טענת ההסתדרות כי סגן ראש העיר נחשון צוק אינו בר שיח וכפה על ראש העיר להיות צד לוועדת המעקב כפי שנקבע בפסק הדין".

"שוב הוכחתם עובדות ועובדי העירייה היקרים כי כוחנו באחדותנו.
העירייה תמלא את פסק הדין עד האות האחרונה בין אם מרצון ובין אם מכפיה. ההסתדרות וארגון העובדים ימשיכו במלאכתם לשמור על עובדי העירייה וזכויותיהם", הדגיש עידו.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/117017