רן ארז: ארגון המורים דורש תוספת שכר של 30% במסגרת ההסכם הקיבוצי החדש

ארגון המורים העל-יסודיים דורש תוספת שכר בשיעור של כ-30% , כך לפי עדכון של יו"ר הארגון, רן ארז, שמסר לחבריו בעקבות סכסוך שהוכרז במאי בדרישה לחידוש ההסכם הקיבוצי. על כך פורסם באתר האינטרנט ובדף הפייסבוק של הארגון. "כבר בחודש נובמבר 2021, לקראת פקיעת תוקף ההסכם הקיבוצי הקודם (בפברואר 2022), פנינו למשרד האוצר במטרה להתחיל במו"מ. אנשי האוצר סירבו לכך, ונאלצנו לקבל את הסירוב עקב שקט תעשייתי עליו היינו חתומים", הבהיר ארז. "משרד האוצר, כדרכו, משך את המו"מ ללא כל התקדמות וללא תשובות לפניותינו, ומשרד החינוך התגלה במלוא חוסר האונים שלו ואולי כגלגל חמישי לעגלה. לאור זאת לא נותרה ברירה בידינו אלא להתחיל בעיצומים, ובשלב זה לבטל את עבודת המורים בתום שעות הלימודים – שעה שמינית", הדגיש.

יו"ר ארגון המורים, רן ארז (צילום מסך: חדשות 12)

 

לפי דרישות הארגון, השכר ההתחלתי למורה מתחילה עם תואר שני יושווה לשכר הממוצע במשק, העומד על ר-12 אלף שקל ברוטו, ושכרו של מורה מתחיל עם תואר ראשון יעמוד על 12% פחות מהשכר הממוצע במשק. שכרם של עובדי ההוראה הקיימים יועלה בהתאמה, בשיעור של כ-30%, באמצעות הגדלת רכיב הוותק וגמולי ההשתלמות.

חלק מדרישות השכר נוגעות גם למנהלי בתי הספר להם דורש הארגון, תוספת משכורת קיץ, המשכורת ה-13, הכוללת את סיכום שנת הלימודים, והכנת בית הספר לשנת הלימודים הבאה וביטול תוספת וותק בניהול. דרישות בסכסוך העבודה שאינן עוסקות בשכר כוללות הסדרת נושא העברות הבעלות, רצף ימי מחלה, פדיון ימי מחלה, הכרה בוותק של מי שעשה הסבה להוראה וביטול הבירוקרטיה הנדרשת ממורים. נושאים נוספים שנכללים בסכסוך העבודה הם, רפורמת הבגרויות מח"ר וקיצור שבוע העבודה לחמישה ימים.

במכתב ארז כתב "מטבע הדברים ומקוצר היריעה פורטו רק הסעיפים העיקריים, אך יש עוד אי אלו סעיפי משנה. אף אחד לא יגיש לנו את שאנו דורשים על מגש של כסף. ניאלץ להיאבק. המשמעת הארגונית והנחישות הן גורמים חשובים להצלחה. הדרך היא ארוכה ולא קלה. ואולם בסופה כולנו, מורים, מנהלים, תלמידים והורים, נצא נשכרים".

 

לעיון באגרתו של רן ארז: https://www.igm.org.il/site/pg/igm_item_side_news,355042&p1=12400