בעקבות הבנייה בבית הקברות: חד"ש פורשת מהקואליציה העירונית בת"א-יפו

שני חברי מועצה מהקואליציה העירונית בת"איפו, עו"ד אמיר בדראן ועו"ד מוריה שלומות, הודיעו היום (חמישי) על פרישה ממנה בשל עבודות העירייה בבית קברות מוסלמי עתיק ביפו והמשבר שפרץ בעקבותיו. השניים, חברי סיעת "אנחנו העיר", יצטרפו לחברתם לסיעה שולה קשת באופוזיציה. חבר הסיעה שנותר בקואליציה כעת הוא סגן ראש העיר אסף הראל.

בעקבות פרישתם לא נותרו בקואליציה ערבים או נציגי יפו, לאחר שעבד אבו שחאדה מסיעת יאפא המזוהה עם בל"ד פרש בשבוע שעבר על רקע הבנייה באתר.

בהודעה מטעמם הבהירו היום בדראן ושלומות כי החלטתם לא נבעה רק על רקע הריסת אתר הקבורה, אלא מפני שלא הצליחו להשפיע על שינוי בסדרי העדיפויות העירוניים. "למרות הבטחות חוזרות ונשנות של ראש העיר וצוותו כי הם מחויבים לנושאים הללו, המציאות בשטח הפוכה", מסרו. בדראן הדגיש כי "החלטתו של חולדאי להרוס ולחלל את בית הקברות מבלי להידבר עם הקהילה המקומית ולהיות קשוב לצרכיה היא הקש ששבר את גב הגמל". לדבריו, "מזה שנה וחצי אנו מנסים להשפיע מתוך הקואליציה על סדרי העדיפויות העירוניים, הן לגבי יפו והן לגבי שכונות הדרום ובכלל. שוב ושוב אנו נתקלים באטימות מצד ראש העיר, ובהחלטות שמתעלמות ופוגעות באוכלוסיות המוחלשות ובראשן תושביה הערבים של יפו".

שלומות הוסיפה כי העירייה "עושה דברים גדולים וטובים, יחד עם זאת, ההנחה שהחכמה שוכנת כולה בקומה ה-12 של בניין העירייה בה שוכנת לשכתו של ראש העיר רון חולדאי שגויה מיסודה ופוגעת בכל החלטה הנוגעת לתושבי ותושבות העיר ובעיקר במוחלשים שקולם לא מצליח להדהד ולהגיע עד למעלה. תל אביביפו יכולה הייתה להיות מגדלור של דמוקרטיה ולעמוד נגד התפיסות האנטידמוקרטיות הפושות בשלטון הארצי. האטימות כלפי רחשי לבם של הנפגעים ממדיניות העירייה, מדיניות הממשלה וכוחות השוק מהווה פגיעה בקהילות שנמצאות בנקודת חולשה ממילא". קשת בירכה את חבריה ואמרה ״אני מברכת על החלטת חבריי לפרוש מהקואליציה של רון חולדאי. מלכתחילה ביקשנו את אמון הציבור כדי להיאבק במדיניות הקפיטליסטית הדורסנית של חולדאי, ועל כן נשארתי באופוזיציה גם כשהייתי שם לבד. היום חבריי מצטרפים אלי לאופוזיציה וביחד נמשיך להיאבק למען תושבות ותושבי העיר. הקואליציה בראשות חולדאי רעה לדרום ת״א, רעה ליפו, רעה לכל תושבות ותושבי השכונות ולכל הקהילות המודרות בתל אביב השנייה ויפו. זו השעה להרחיב את שורות האופוזיציה, לייצר אלטרנטיבה ולעמוד במשותף נגד הדורסנות והדחיקה, שני מאפיניים מרכזיים בקרוב לעשרים שנות שלטון חולדאי. אני קוראת לשאר חברות וחברי המועצה מהסיעות השונות לראות ברגע הזה הזדמנות ולהשמיע את קולם נגד המגמות להפוך את תל אביביפו לעיר משוסעת יותר המקדמת מדיניות של העמקת הפערים".

יצוין שיו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) סייר ביפו יחד עם עו"ד בדראן ואף הצטרף למפגינים נגד הריסת בית הקברות המוסלמי אלאסעאף. לדבריו "המשטרה התמלאה בכעס בעקבות צו הביניים של ביהמ״ש לפיו עליהם להורות על הקפאת הריסת בבית העלמין עד 22 ביולי. אז מה המשטרה עשתה? היא תקפה את המפגינים ועצרה ארבעת אנשי ההנהגה, שניים מהם הגיעו לבית החולים".

עוד בנושא, בגיליון "זו הדרך" האחרון (עמ' 4):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/06/G25_2020.pdf