נהגי התחבורה הציבורית מותקפים ושואלים: מדוע לא מתקינים מחיצות להגנתנו?

ההתקפות כלפי נהגי התחבורה הציבורית נמשכות. נוסע ריסס אמש (רביעי) גז פלפל על נהג אוטובוס אגד במהלך נסיעה ברחוב אלחנן בטירת הכרמל. באותה שעה, אבל בתחנה המרכזית בעפולה: הותקף נהג אוטובוס של חברת סופרבוס שרצה להיכנס לתחנה כשרכב פרטי חסם את הדרך. נהג האוטובוס צפר לנהג הרכב הפרטי וזה יצא מהרכב ותקף אותו. כשנהג צילם את התוקף, ואת מספר רכבו, ניסה התוקף להיכנס בכוח לאוטובוס. כך מצאו את עצמם הנהג ושני נוסעים כלואים במשך כ-20 דקות בתוך האוטובוס עד להגעת המשטרה.

היום קיים ועד הנהגים של סופרבוס המאוגד בכוח לעובדים פעילות הסברה לנוסעים בנושא האלימות באוטובוסים. מכוח לעובדים נמסר כי מאז פרוץ הקורונה "אנו עדים לעלייה באלימות כלפי נהגים – כ20 מקרי אלימות פיזית קשה רק בחודשיים האחרונים. רוב מקרי האלימות מקורם מנוסעים אשר עולים מהדלת האחורית (לאור ההנחיות החדשות) ומסרבים לשלם". עוד נמסר מאגון העובדים ש"גם בקורונה וגם בשגרה מרבית מקרי התקיפה נסגרים במשטרה מ'חוסר עניין לציבור'". איגוד נהגי התחבורה בכוח לעובדים הדגיש ש"ציבור הנהגים לא יהיה שק חבטות. לא נאפשר סיכון חיים. שר התחבורה היוצא הבטיח מחיצות בין הנהגים לנוסעים? אנחנו דורשים לוחות זמנים".

נהגי התחבורה הציבורית דורשים "די לאלימות" (צילום: כוח לעובדים)

יצוין עובדי חברות התחבורה הציבורית חשופים לאלימות ולנגיף הקורונה ללא כל הגנה. באחד מצעדיו האחרונים, הכריז שר התחבורה לשעבר ויו"ר הבית האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', כי מחיצות יותקנו כדי להפריד בין נהגי האוטובוס לנוסעים. אך שרת התחבורה החדשה, מירי רגב, שינתה את ההחלטה של השר היוצא: את ההתקנה, בעלות מיליוני שקלים, תאלצנה החברות לממן בעצמן, מה שיגרום במקרה הטוב לדחיית פרויקט המוגנות.

מאיגוד עובדי התחבורה של כוח לעובדים נמסר "הבטיחו לנו מחיצות מפרידות באוטובוסים בין הנהג לנוסעים, כבר ב-2017, כפי שזה קיים במרבית מדינות, בטרם פרץ משבר הקורונה. ההפרדה נדרשה בגלל אלימות גואה נגד נהגים. ומה קרה מאז? מחיצות אין אבל כ-1800 נהגי אוטובוס הותקפו בפגיעה שחייבה פינוי לטיפול רפואי. ואלה רק המקרים המדווחים".

עוד בנושא: בשער האחורי של גיליון השבוע של "זו הדרך":

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/06/G25_2020.pdf