בעקבות דרישה של ח"כ כסיף: השר בר-לב קרא למפכ"ל שלא להחרים דגלי פלסטין בהפגנות

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב קרא למפכ"ל קובי שבתאי להגביל את ההחרמה של דגלי פלסטין ממפגינים "למקרים חריגים בלבד, שבהם נשקפת סכנה מיידית לשלום הציבור". על על כך פורסם הבוקר (חמישי) ב"הארץ". בר-לב כתב את הדברים לשבתאי על רקע נוהג במחוז ירושלים להחרים את הדגלים, בטענה כי הדבר עלול להוביל ל"הפרה חמורה של שלום הציבור". בשנים האחרונות עוצרת המשטרה מפגינים שמניפים את הדגלים במהלך הפגנות בשייח' ג'ראח, על אף שבפועל לא היוו איום כלשהו.

שוטר מג"ב מחרים דגל פלסטין וכרזות מידי מפגינה בהפגנה נגד הכיבוש בשייח' ג'ראח, מארס 2015 (צילום: אקטיבסטילס)

 

ביוני פנה ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) לבר-לב בבקשה שיפעל למניעת החרמת הדגלים. לאחר פניית כסיף, אמר בר-לב למפכ"ל כי יש לאכוף את החוק בעניין הסרת הדגלים רק במקרים חריגים, כפי שקבע המשנה ליועמ"ש רז נזרי ב-2014. "בעקבות אירועים שהתרחשו לאחרונה במסגרת אירועי המחאה במזרח ירושלים והובאו לידיעתי, הבהרתי לגורמים הרלוונטיים במשטרת ישראל את חשיבות ביצוע פעולות המשטרה בהקשר זה בהתאם לסטנדרט החוקי האמור, כלומר, רק במקרים בהם הנפת הדגל תוביל, ברמת הסתברות גבוהה, להפרה חמורה של שלום הציבור", כתב בר-לב.

משטרת ירושלים נוהגת בשנים האחרונות להסיר את הדגלים בכל הזדמנות בייחוד בירושלים המזרחית שתחת כיבוש ישראלי וגם כשהם מונפים במערב העיר. למשל, המשטרה החרימה גדלים במהלך מחאות שהתקיימו סמוך לבניין השגרירות האמריקאית שנפתחה בעיר ב-2018, כמו גם דגלים שנתלו בשכונות חרדיות. גם בהפגנות בבלפור הוחרמו דגלי פלסטין שהונפו במקום.