אנשי רפואה בבתי החולים הציבוריים הפגינו בי-ם ובנצרת; חד"ש דורשת תמיכה פעילה של ההסתדרות

מאות אנשי רפואה של בתי החולים הציבוריים, ובהם רופאים ואחיות, הפגינו הבוקר (חמישי) בקריית הממשלה בירושלים ובנצרת. בירושלים ההפגנה הפגנה סוערת וצוותי הרפואה חסמו את רחוב קפלן והכניסה לכנסת בקריאה לרה"מ נפתלי בנט להתערב בדחיפות במשבר.

הבוקר גם פנה יו"ר חד"ש בהסתדרות, דח'יל חאמד, ליו"ר הארגון ארנון בר-דוד בדרישה לנקוט צעדי סולידריות עם בתי החולים וצוותיהם. לדברי חאמד רוב המועסקים בבתי החולים הציבוריים הם חברי הסתדרות והכרחי להגן על זכויותיהם ועל מקום עבודתם. חאמד ציין שבתי החולים הציבוריים משרתים כשני מיליון אזרחים.

ח"כ לשעבר ד"ר יוסף ג'בארין נושא דברים הבוקר בהפגנה שקיימו בנצרת העובדים בשלושה בתי החולים הציבוריים שבעיר הצפונית (צילום: אל-אתיחאד)

 

יצוין שבתי החולים השביתו את פעילותם הבוקר בשעות 08:00־10:00 ולא טיפלו בחולים, כולל השבתת חדרי הניתוח. מנהלי בתי החולים הציבוריים הבהירו כי משרדי האוצר והבריאות עדיין לא מיישמים את ההסכם שנחתם עימם, ופנו אל ראש הממשלה בקריאה: "בנט, עכשיו זה בידיים שלך". שבעה מנהלים של בתי חולים ציבוריים ערכו אתמול מסיבת עיתונאים מול מעון ראש הממשלה בירושלים, זעקו לאור קריסת בתי החולים הציבוריים, ודרשו מרה"מ בנט להתערב במשבר.

מנהלי בתי החולים המושבתים הקימו מאהל מחאה מול בית ראש הממשלה בירושלים, כדי להגביר את הלחץ על משרד הבריאות. "ראש הממשלה בנט, שר האוצר ליברמן, שר הבריאות הורוביץ, ממשלת השינוי, אתם צריכים לבקש סליחה מאמא שלי", אמר פרופ' פהד חכים, מנהל בית החולים האנגלי בנצרת. "אמא, אני מצטער, את הניתוח שלך ביטלתי. לעובדים שלנו נמאס שהם לא מקבלים את מה שמגיע להם. אנחנו בשיא מגפת הקורונה, הגיע הזמן שראש הממשלה יתערב במשבר. אף ספק לא מוכן לעבוד איתנו, לא מוכנים לתת לנו ציוד. מבייש להיות בית חולים בתקופה הזו. כל אחד מאיתנו רוצה להיות עם המטופלים שלו במקום להיות פה".