בעיצומה של מסיבת עיתונאים של הציבור הערבי נמסר על מעצרו של רג'א זעאתרה

בעיצומה של מסיבת עיתונאים שנערכה בצהריים (שלישי) במרכז מוסאוא בחיפה ובמרכזה המתקפה של המשטרה נגד הציבורי הערבי (ר' ידיעות נוספות באתר זה) נמסר על מעצרו של חבר מועצת העיר חיפה ומזכיר מק"י וחד"ש בעיר, רג'א זעאתרה. במסיבת העיתונאים השתתפו יו"ר ועדת המעקב של האוכלוסייה הערבית, ח"כ לשעבר מוחמד ברכה (חד"ש), יו"ר מוסאוא ג'עפר פרח ומייסד עדאלה, ד"ר חסאן ג'בארין. המשתתפים מסרו הצהרה בתגובה לשימוש הפוליטי שממשלת הימין עושה במשטרה "תוך פגיעה הולכת וגוברת בזכויות אדם של האזרחים הערבים וכישלונה להגן עליהם בפני האלימות".

"המשפט הפלילי מתבסס על עבירות של הפרט לא של הקבוצה", אמר ד"ר ג'בארין, "פרקליט המדינה והמשטרה נתנו יד חופשית לביצוע עבירות בלתי חוקיות. הכל התחיל כאשר ראש הממשלה אמר לא לפחד מוועדות החקירה". הדוברים הדגישו כי אכן בוצעו מעשים אלימים, וכי אלו אינם מוצדקים, אך טענו שמרבית המעצרים הם "ציד מכשפות", וגורמים להתלקחות בקרב הצעירים הערבים. כראיה לטענתם הם מצביעים עם מיעוט כתבי האישום שהוגשו ביחס למספר המעצרים הגדול.

"הרוב הגדול של העברות המיוחסת הן כלפי המשטרה – העלבת שוטר, הפרעה לשוטר וכולי. לעומת זאת, אחוז קטן של כתבי אישום נגד יהודים", אמר ג'אברין. "אם אנחנו מתייחסים לסרטונים שיש בידנו, והמספר הרב של היהודים שהשתתפו בתקיפת ערבים, עם סיסמאות שנאה, אנחנו רואים שמדובר במאות. אבל אין מאות כתבי אישום". "יש אגדה שמסתובבת שערבים פגעו בבתי כנסת", הוסיף ברכה. "אין לזה שום שחר. לא היתה פגיעה בשום בית כנסת. בלוד זו פנימיה צבאית שכל היושבים שם התגרו ופרעו, אבל לפגוע בבתי כנסת זה לא במוסר שלנו".

בתום מסיבת העיתונאים הודיע פרח כי בשעה זו המשטרה עושה חיפוש בביתו. ‏"תראו איך המדינה הזאת עובדת. אחרי שהשב"כ עצר את הבן שלי לפני שבוע הוא שוחרר מפתח תקווה. בזמן שאני לוקח חלק במסיבת עיתונאים של וועדת  המעקב, שוב שוטרים מגיעים אלינו הביתה ומבקשים לקחת אותי לחקירה. שלוש שנים אחרי המעצר הקודם שוב המשטרה מתנכלת לארגוני זכויות אדם. אני בדרך לתחנת המשטרה".

יצוין שזעאתרה נעצר בביתו ושוחרר תוך זמן קצר מבלי שנחקר. הוא כינס אמש מפגש חשיבה ותכנון ערבי-יהודי שיתקיים במועדון אחווה במושבה הגרמנית בחיפה. לפני המפגש, בו השתתפו עשרות יהודים וערבים, מסר סניף חד"ש בחיפה כי "מטרת המפגש היא לקדם סולידריות בין שני העמים. במפגש יתקיים דיון מעמיק בצעדים עתידיים ובפעילות משותפת".

יו"ר סיעת חד"ש במועצת העיר חיפה, רג'א זעאתרה (צילום: זו הדרך)

 

זעאתרה, הוסיף: "יהודים וערבים מודאגים מהמצב ויש להם מחויבות עמוקה לחיים המשותפים בעיר. הרעיון הוא להיפגש ולראות איך אפשר לפעול יחדיו ולקדם דיאלוג אמיתי וכן, ובעיקר איך לעמוד בפני כל שיח של גזענות והפרדה. אני מאמין שרוב גדול בקרב הציבור הערבי והיהודי כאחד דוגל, בכל זאת, בחיים משותפים המבוססים על כבוד והבנה הדדיים".

 

עוד בנושא:

המשטרה פתחה במבצע רחב היקף למעצר מפגינים ופעילים פוליטיים ערבים

 

סרטון – מסיבת העיתונאים שנערכה בצהריים במרכז מוסאוא בחיפה:

https://www.facebook.com/MossawaCenter/videos/530510214993364