בכוחות משותפים, למנוע מלחמה נוספת בלבנון

 

הוועד המרכזי של מק"י מתריע מפני הסכנה הגוברת של מלחמה יזומה נוספת של הצבא הישראלי נגד לבנון.
שר הביטחון אהוד ברק ובכירים אחרים בממסד הפוליטי והצבאי כבר הכריזו, כי התנגדות לבנונית פעילה לטיסות הביון וההפחדה, שחיל האוויר הישראלי עורך מדי יום בשמי לבנון, תהיה עילה למלחמה, למרות שטיסות אלה מנוגדות לחוק הבינלאומי, בפוגען בריבונותה של לבנון.
הוועד המרכזי מאשים את ממשלת אולמרט-ברק, שהיא מסלימה את ההכנות למלחמה בלבנון בתיאום מלא עם ממשל בוש, במטרה לחבל בהתייצבות המצב הפנימי במדינה זו. התייצבות המצב בלבנון, שבאה לידי ביטוי בבחירה המוסכמת של הנשיא ובהרכבת ממשלה לאומית, היא לצנינים בעיני ממשל בוש וממשלת ישראל.
המלחמה בלבנון נועדה גם להיות שלב הכנה נוסף למלחמה הגדולה, שממשלות ארה"ב וישראל זוממות לפתוח נגד אירן, אך מתקשות לבצעה בשל ההסתבכות הנמשכת של ארה"ב ובעלות בריתה בעירק ובאפגניסטן.
הוועד המרכזי קורא לכל שוחרי השלום, יהודים וערבים, לשלב כוחות במערכה החיונית למניעת מלחמה נוספת, שתמיט אסון על עמי האזור, תפיל מאות ואלפי קורבנות ותגרום להרס חמור. הוועד המרכזי תובע את נסיגת ישראל מהשטח הלבנוני שעדיין כבוש (חוות שאבעה).
למצות את הדין עם היורים בפלסטיני כפות
הוועד המרכזי מגנה בחריפות את הניסיון של ראשי הצבא לסיים את הפרשה החמורה של הירי בפלסטיני כפות ב"הערה פיקודית". הוועד המרכזי תובע למצות את הדין עם הקצין שנתן את הפקודה ועם החייל שירה.
ההסלמה בדיכוי הצבאי בגדה המערבית, שבאה לידי ביטוי בירי במפגינים במהלך התעמתות הצבא עם המפגינים נגד בניית הגדר בנעלין, כמו גם ההחלטה על בניית מאות דירות בירושלים המזרחית הכבושה ובהתנחלויות בגדה, מלמדות על ריקנות הדיבורים על שלום, שמשמיעים ראש הממשלה, שרת החוץ ואישי ממסד אחרים.
השלום הצודק והיציב ייכון רק בנסיגת הצבא הישראלי לקווי ה-4 ביוני 1967, בפירוק כל ההתנחלויות, בכינון פלסטין העצמאית, בירתה ירושלים המזרחית, בצד ישראל, ובפתרון בעיית הפליטים בהתאם להחלטות האו"ם.
להצלחת המערכה בבחירות המקומיות
הוועד המרכזי קורא לכל סניפי המפלגה להגביר את המאמצים במערכת הבחירות לרשויות המקומיות.
מק"י וחד"ש מתמודדות בבחירות הקרובות ברשימות מקומיות, המתגבשות בהתאם לתנאים הפוליטיים בכל ישוב, במטרה לקדם תמורות דמוקרטיות לטובת התושבים, להרחיב את השירותים הציבוריים, למנוע השתלטות כרישי נדל"ן על שטחים עירוניים ולהגן על איכות הסביבה.
להתגייסות להגדלת הכנסות המפלגה
הוועד המרכזי, בציינו את התפקידים הפוליטיים והחברתיים החשובים, המוטלים על מק"י ועל שותפיה בחד"ש, קורא לכל אירגוני המפלגה, לכל חבריה ואוהדיה, לתת כתף להגדלת הכנסותיה הכספיות של המפלגה.
הוועד המרכזי מדגיש את החשיבות של תשלום מס חבר במועד, של מתן הוראות קבע (של תשלום חודשי עד 80 שקל) לפקודת מק"י, ושל איסוף תרומות למגבית המפלגה. הנסיון לימד, כי באותם סניפים, בהם מגלה ההנהגה אחריות ומסירות, ישנו אוסף סדיר של מס חבר ושל תרומות. לכן הצלחת המאמץ להגדלת הכנסות המפלגה תלוי, קודם-כל, בהכרת החברים ובהתארגנות הסניפים.

הוועד המרכזי מציין בסיפוק, כי דוחות המפלגה לשנים 2006 ו-2007 קיבלו ציון לשבח ממבקר המדינה. הוועד המרכזי מביע את תודתו לחברים המנהלים את חשבונות המפלגה.