בית המשפט דחה את בקשת עיריית ירושלים לאסור השקת ספר על הנכבה

בית משפט השלום בירושלים דחה אתמול (חמישי) את בקשת העירייה לאסור השקת ספר על הנכבה בגלריית ברבור שבשכונת נחלאות. בתחילת הדיון הציעה השופטת אפרת אייכנשטייןשמלה לעירייה לחזור בה מהבקשה לצו מניעה לאירוע ורק להביע מחאה משום שאין לה טיעונים חדשים.

אך העירייה, שמנהלת במקביל תביעה לפינוי הגלריה מהמבנה העירוני, דחתה את ההצעה. השופטת אייכנשטייןשמלה דחתה את בקשת העירייה לצו מנימוקים טכניים וקבעה כי יש לחכות להכרעה בתביעת הפינוי, שכן בקשת העירייה משנה את המצב הקיים ואינה יכולה להתקבל כ"סעד זמני". את פעילי גלריית ברבור מייצג עו"ד יוסי חביליו.

מברבור נמסר "במתקפה המתמשכת על התרבות אנחנו לא לבד. אנו קוראים למוסדות התרבות להביע סולידריות ולא להיכנע לניסיונות ההפחדה וההשתקה. אמנות יכולה לחבר בין אנשים איפה שפוליטיקה מפרידה ביניהם, ומתפקידנו לתת מקום לשיח פתוח גם בנושאים שנויים במחלוקת ציבורית".

2018-06-15_165353

כאמור, העירייה ביקשה לאסור אירוע שיתקיים ביום שני הקרוב, 18 ביוני, ברחוב שיריזלי 6 נחלאות, בשעה 19:00: ערב השקה לספרם החדש של איתן ברונשטיין אפריסיו ואלאונור מרזהברונשטיין "נכבה בעברית יומן מסע פוליטי" שראה אור זה עתה בהוצאת פרדס.

ספרם של ברונשטיין ומרזה כתוב ברובו כשיחה בין המחברים והוא מציג את המסע הפוליטי והאישי מתחילת הפעילות של עמותת זוכרות בשנת 2001. הספר גם מביא ממצאים חדשים ובראשם מחקר המציג תוצאה מפתיעה לגבי תמיכת היהודים בישראל בזכות השיבה של הפליטים הפלסטינים.

בערב ישתתפו: איתן רייך, מראשוני זוכרות, מתמחה בניהול שינויים בארגוני חברה אזרחית הפועלים במציאות מורכבת. ״חיכוך אמפתי: הערות על אופני הפעולה של זוכרות״; ד״ר רוידה שביטה אבוראס, עקורה מכפר מִסְכֵּה; יעקב עודה, פליט מהכפר ליפתא, תושב ירושלים ואיתן ברונשטיין אפריסיו, מייסד זוכרות ומנהל שותף של דהקולונייזר. מנחה: דבי פרבר, אוצרת הגלריה של עמותת זוכרות.

על הספר:

https://www.de-colonizer.org/ha-sefer

ביקורת על הספר פרסם יוסי ברנע, ב-2 ביוני, באתר "הגדה השמאלית":

www.hagada.org.il