ביוזמת הקומוניסטים: ארבע מפלגות שמאל טורקיות הקימו חזית לקראת הבחירות

ביוזמת הקומוניסטים, ארבע מפלגות שמאל טורקיות הודיעו אתמול (ראשון) על ייסוד חזית חדשה – "איחוד הכוחות הסוציאליסטי". זאת, לקראת הבחירות לנשיאות ולפרלמנט שייערכו ביוני 2023. בברית החדשה חברות המפלגה הקומוניסטית הטורקית, מפלגת השמאל, התנועה הקומוניסטית הטורקית ו"תנועת המהפכה. הקמת הברית הוכרזה במסיבת עיתונאים שנערכה באיגוד המהנדסים בבירה אנקרה, בנוכחות מאות פעילים ועיתונאים.

סניף למפלגה הקומוניסטית הטורקית בעיר טורבלי במחוז איזמיר שנפתח אתמול בהשתתפות עשרות פעילים (צילום: סול)

במסיבת העיתונאים הוצגה סיסמת הבחירות של איחוד הכוחות הסוציאליסטי: "יחד נגן על עתיד ארצנו". עוד הוצגו חמש הנקודות העיקריות במצעה של הרשימה: מאבק להפלת ממשלת ארדואן המשרתת את ההון הזר והמקומי; עצירת ההפרטה, והלאמה של כל שירותי הבריאות, החינוך והרווחה; פרישה מנאט"ו והבטחת עצמאותה של טורקיה מהמעצמות האימפריאליסטיות; הגנה על אופייה החילוני של המדינה ועל זכויותיהן של נשים; ושוויון זכויות מלא למיעוטים האתניים, הדתיים והמגדריים. התנועות המייסדות קראו לכל הכוחות הסוציאליסטיים, הקומוניסטים והמתקדמים לחבור לברית ולהתמודד עמה בבחירות במסגרתה.

יצוין שלקראת הבחירות, המפלגה הקומוניסטית החלה לפתוח עשרות סניפים ומועדונים ברחבי המדינה. בשבוע האחרון נפתחו חמישה סניפים בהשתתפות מאות פעילים מקומיים. המפלגה שואפת להקים מקום מפגש ציבורי בכל עיר ועיירה בינונית במדינה.

אלון זוהר

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/108653