בחריין לא תרכוש מוצרי ההתנחלויות בגדה וברמת הגולן; משלחת כלכלית של מתנחלים בדובאי

שר החוץ של בחריין עבד אללטיף אזיאני הבהיר הבוקר (שבת) כי בחריין לא תייבא סחורות מההתנחלויות בשטחים הפלסטינים הכבושים ורמת הגולן שתחת כיבוש ישראלי. זאת, בניגוד לדבריו של שר התעשייה, המסחר והתיירות זאיד אזיאני. בכנס ביטחון בבירה מנאמה. שר החוץ סיפר כי שוחח אתמול עם שר החוץ הפלסטיני ריאד אלמאלכי, והבטיח לו כי אין בסיס להבטחות של שר התעשייה והמסחר.

יוסי דגן יחד עם מעסיקים ישראלים בהתנחלויות ואנשי עסקים מדובאי (צילום: מועצה אזורית שומרון)

דברי שר המסחר שפורסמו לאחרונה הביעו פתיחות לקבלת סחורות מהתנחלויות. בדבריו הבהיר שר המסחר כי בחריין לא תבדיל בין מוצרים שיוצרו בישראל לבין אלו שיוצרו בגדה המערבית ורמת הגולן. עם זאת, סוכנות הידיעות הרשמית בבחריין הצביעה היום על שינוי מן היסוד: "דבריו של השר פורשו שלא כהלכה", הבהירו. "ממשלת בחריין ומשרד המסחר מחויבים להחלטות האו"ם בנוגע לשטחים אלו". הציטוטים יוחסו לגורם רשמי במשרד המסחר בבחריין.

יצוין שבניגוד לבחריין, ראש מועצת שומרון שבשטחים הכבושים, יוסי דגן, ביקר בחודש שעבר בדובאי, יחד עם מעסיקים בהתנחלויות. בשיחה עם ערוץ 7 הוא אמר "אני כרגע לקראת סיום של שלושה ימים אינטנסיביים של פגישות של משלחת אנשי עסקים וחברות מאזורי התעשייה בשומרון עם אנשי עסקים חשובים באיחוד האמירויות, כדי לייצר קשרי עבודה חדשים בין החברות לחברות באחוד האמירויות. אני יכול לבשר שבקרוב יהיה קו ייצא ישיר מהשומרון לאיחוד האמירויות". לדברי דגן "המשימה שלי כראש מועצה היא לבנות ולהביא מיליון תושבים. את זה עושים על ידי כבישים, גם כבישים עוקפים, עבודה מקצועית, תכנונית ופוליטית של המועצה כדי שאפשר יהיה לגדול דמוגרפית, אבל באותה מידה גם חיזוק מנועי הצמיחה הכלכליים, שהם אבן יסוד להפיכת השומרון למעצמה כלכלית וזו המטרה. כבר היום יש לנו אזורי תעשייה שמייצאים במאות מיליוני דולרים בשנה, כולל למדינות ערב וכולל לאיחוד האמירויות מתחת לרדאר, ועכשיו כשזה מעל הרדאר יותר מפעלים יוכלו להיכנס לכך".

"זה שוק גדול וחדש ואני מאמין שבנסיעה הזו אנחנו מתקדמים עוד צעדים לקראת הפיכת השומרון למעצמה כלכלית ברמה בינלאומית עם התעשייה והחברות הבינלאומיות שכבר כעת יש לנו בשומרון", הדגיש.