בחירות בפינלנד: הירוקים והשמאל העקבי השיגו יותר מ-15% מהקולות

מפלגת המרכז בפינלנד והמיליונר העומד בראשה, יוהה סיפילה, ניצחו ביום ראשון האחרון בבחירות הכלליות שהתקיימו במדינה. סיפילה הביס את יריבו אלכסנדר סטאב, ראש הממשלה השמרני הנוכחי.

2015-04-21_202350

דוכן של "ברית השמאל" במרכז הלסינקי בשבוע שעבר (צילום: מורניג סטאר)

מערכת הבחירות התמקדה במצב הכלכלי הקשה שבו נמצאת המדינה בשלוש השנים האחרונות בעקבות המשבר הקפיטליסטי הפוקד את אירופה. סיפילה, פוליטיקאי חדש יחסית, זכה ב-49 מ-200 המושבים בפרלמנט. אחריו הגיעה מפלגת הימין הקיצוני "מפלגת הפינים" עם 38 מושבים. "הקואליציה הלאומית" של סטאב קיבלה 37 מושבים בלבד, והמפלגה הרביעית בגודלה היא המפלגה הסוציאל-דמוקרטית עם 34 מושבים. לפי המסורת בפינלנד המפלגה הגדולה מקימה ממשלה עם מפלגות גדולות נוספות כדי להבטיח רוב בפרלמנט. מלאכת הרכבת הקואליציה אמורה להימשך כמה שבועות, כאשר הישגה של מפלגת הימין הקיצוני שהגיעה שנייה צפוי להקשות על סיפילה. במקום החמישי והשישי – שתי המפלגות של השמאל: הירוקים שהשיגה 15 מושבים, תוספת של שני מושבים וזכתה בכ-8.5% מקולות הבוחרים; וברית השמאל, בה פעילים הקומוניסטים, שהשיגה 12 מושבים, אובדן של שני מושבים, וליותר מ-7% מהקולות.

ברית השמאל הוקמה לפני מספר שנים וחברים בה 9,500 פעילים ביותר מ-500 סניפים ותאים. לצידה פועלת "הנוער השמאלי" שהוקם ב-1944, לשעבר תנועת הנוער של המפלגה הקומוניסטית, ובה חברים 5,000 צעירות עד גיל 30.

עוד על "ברית השמאל" (באנגלית):

http://www.vasemmisto.fi/vasemmistoliitto/english/left-alliance