בולסונרו הביתה: יותר מ-700 אלף ב-300 ערים הפגינו ברחבי ברזיל נגד הנשיא הימיני

יותר מ-700 אלף אזרחים הפגינו אתמול (שבת) ברחבי ברזיל נגד הנשיא הימני קיצוני ז'איר בולסונרו ודרשו את התפטרותו כשנה לפני הבחירות לנשיאות. ההפגנות אורגנו על ידי מפלגות שמאל ובהן הקומוניסטיות, האיגודים המקצועיים, ארגוני החקלאים, תנועות נשים ואגודות סטודנטים, במחאה על הטיפול של בולסונרו במגיפת הקורונה, שגבתה את חייהם של יותר מ-600 אלף ברזילאים. על פי דיווח שפורסם הבוקר באתר השבועון "ורמליאו" של המפלגה הקומוניסטית של ברזיל, המחאות נערכו ביותר מ-300 ערים ועיירות ברחבי המדינה.

פעילי המפלגה הקומוניסטית של ברזיל, אתמול, בהפגנה נגד בולסונרו שנערכה בעיר רסיפה (צילום: ורמליאו)

 

"האיש היושב בארמון הנשיאות בבירה ברזיליה מייצג את כל מה שרע בעולם – רעב, עוני, אבטלה, בורות, שחיתות, ואנחנו כאן כדי להגן על הדמוקרטיה", מסרה לעיתונאים יו"ר המפלגה הקומוניסטית של ברזיל, לוסיאנה סנטוס. בריו דה ז'ניירו, אחת מקבוצות המפגינים החזיקה במכל גז מתנפח עצום, עם הכיתוב: "זה יקר? זה באשמת בולסונרו". כמו כן, אתמול נערכו הפגנות ומשמרות מחאה מול שגרירויות ברזיל בארצות הברית, ארגנטינה, מקסיקו, גרמניה, פורטוגל, צרפת, שוויץ, אירלנד, קנדה, ספרד, בריטניה, איטליה, דנמרק, בלגיה, צ'כיה, אוסטריה ועוד.

יצוין שיותר ממאה בקשות הוגשו לבית הנבחרים כדי לפתוח בהליך הדחה נגד בולסונרו, אך יושב ראש הבית הנמנה עם תומכיו סירב לקבל אותן. כמו כן, בית המשפט העליון של ברזיל אישר לאחרונה כמה חקירות נגד בולסונרו, שמפזר רמזים מדאיגים שלפיהם הוא לא יהיה מוכן לוותר על השלטון גם אם יפסיד בבחירות באוקטובר הבא.

על פי הסקרים, בולסונרו מפגר בסקרים אחרי הנשיא לשעבר, מנהיג השמאל לואיז אינסיו "לולה" דה סילבה, בהם הוא מוביל כבר ב-9%. במקביל, התמיכה בנשיא הימני קיצוני צנחה לשפל של כל הזמנים, כשאחד הסקרים האחרונים העלה ש-61% מהנשאלים סבורים שביצועי ממשלתו גרועים או גרועים מאוד, לעומת 23% בלבד בעת כניסתו לתפקיד בינואר 2019. בחודש שעבר ארגן בולסונרו הפגנות תמיכה, שנועדו לשלהב את קהל בוחריו. הוא הבטיח "שני מיליון תומכים ברחובות", אך בפעול רק רבבות התייצבו לימינו.