בהסכמת הוועד וההסתדרות: תיאטרון הבימה עובר לבעלות עיריית ת"א-יפו

לאחר שהגיע לגירעונות של למעלה מ-100 מיליון שקל, התיאטרון הלאומי הבימה עובר לבעלות עיריית תל אביב-יפו ויפעל כתאגיד עירוני חדש. כך נמסר אתמול (ראשון) מטעם העירייה, משרד התרבות והספורט, ההסתדרות, ועד העובדים וארגון השחקנים – שח"ם. התיאטרון הוותיק, שנוסד במוסקבה ב-1918 לאחר מהפכת אוקטובר, נקלע בשנים האחרונות לקשיים כלכליים והיה על סף פירוק. כעת הוא יעבור לשליטת העירייה, שמחזיקה גם בתיאטרון הקאמרי.

תיאטרון הבימה במרכז תל-אביב עובר לבעלות העירייה (צילום: הבימה)

 

ההסכם נחתם לאחר שהושגו הסכמות בין ההסתדרות, ארגון שח"ם, וועד העובדים ועיריית תל אביב-יפו, באשר לאופן העסקת העובדים בתיאטרון. ההסכם מכיל מתווה לסיום העסקה עתידי, שיקנה לעובדים ביטחון תעסוקתי, ומתווה של שכר מינימום לתפקידים השונים בתיאטרון ועוד הוסכם על תשלום תוספת מרחק, תוספת עבודה ברצף, ודמי כלכלה לעובדים במהלך פעילויות-חוץ בהפקות מחוץ לתל אביב.

לפי ההודעה המשותפת, העירייה גיבשה באחרונה מתווה מוסכם לקליטת התיאטרון שיבטיח התנהלות כלכלית מאוזנת לשנים הבאות. ההבנות נתקבלו בחג הפסח האחרון וכעת הן מתפרסמות. התאגיד שיפעיל את התיאטרון הוא שיקלוט ויעסיק את עובדיו בהתאם להבנות ולהסכמים שהושגו. עוד נמסר כי הוקם דירקטוריון חדש לתיאטרון שבראשו תעמוד זיוה פתיר, שכיהנה למעלה מעשור כראש הדירקטוריון של מכון התקנים ומכהנת כיום כחברה בדירקטוריונים רבים. כמו-כן מונה נעם סמל לראש מנהלת המעבר במעמד של מנכ״ל.

רשון גלמן, יו"ר ההסתדרות במרחב תל אביב-יפו, גרשון גלמן, מסר: "אחרי חצי שנה של משא ומתן לא פשוט הצלחנו לשלב ידיים ולמצוא את הדרך להציל את התיאטרון הלאומי לאחר שהמדינה החליטה לנטוש אותו. ההסתדרות במרחב ת"א ועובדי התיאטרון מקווים שהבימה תגיע בזכות המתווה שהושג לחוף מבטחים כדי שתוכל להעשיר את עולמנו ואת דמיוננו גם בעתיד לבוא". מרכז פעילות שח"ם, אורי רשטיק, הוסיף: "שמחים ונרגשים לקראת פתיחתו המחודשת של התאטרון. ההסכם הקיבוצי החדש שנחתם בין העירייה לשח"ם הוא הסכם פורץ שיבטיח העסקה הוגנת וראויה של כלל השחקנים בתאטרון".