שוטרים נגד מפגינים ביפו: עו"ד בדראן: אנשי הישיבה רוצים לגרש את הערבים

מחאות פרצו אמש (ראשון) ביפו לאחר שעשרות מפגיני ימין הגיעו לעיר בעקבות תקיפה של רב ומנכ"ל ישיבה. אנשי הימין נשאו דגלי ישראל וקראו "עם הנצח לא מפחד". מולם התצייבו תושבי יפו וקראו: "יפו ליפואים, מתנחלים החוצה". במקום התפתחו עימותים עם השוטרים שבאו להגן על אנשי הימין  ולפי המשטרה, שלושה מפגינים נעצרו ושני שוטרים נפצעו קל.

על פי עדויות התושבים, השוטרים השתמשו בכוח רב כדי לפזר את המפגינים ששרפו פח זבל וירו זיקוקים לאוויר, והשוטרים הגיבו בירי רימוני הלם. במהלך האירועים. אחד המפגינים נזקק לטיפול רפואי.

אתמול הרב אליהו מאלי, ראש ישיבת ההסדר "שירת משה" שבשכונת עג'מי ביפו, הותקף ברחוב דונולו בשכונה. המשטרה הודיעה כי עצרה שני תושבי יפו בשנות השלושים לחייהם בחשד לתקיפתו. מלבד מאלי, בשנות השישים לחייו, הותקף גם מנהל הישיבה משה שנדוביץ – ושניהם הגישו תלונה. שנדוביץ סיפר הבוקר לכאן רשת ב': "הלכתי עם הרב מאלי לראות קרקע למגורים של תלמידים. תוך שניות אמרו לנו לעוף מהמקום, התחילו לקלל ולהכות".

שוטרים נגד תושבי יפו, אמש, לאחר חצות (צילום: משטרת ישראל)

 

פעיל חד"ש וחבר מועצת העיר ת"א-יפו, עו"ד אמיר בדראן, מסיעת "אנחנו העיר" ותושב יפו הסביר הבוקר בריאיון ששודר בגלי צה"ל שאנשי ישיבת ההסדר מנסים לדחוק את רגליהם של תושבי העיר הערבים, "אי אפשר לטעון שהגרעין התורני הגיע ליפו עם יונת שלום. הם הגיעו לכאן עם אידאולוגיה להוציא את האחר ולא כדי לחיות יחד איתו", הדגיש. תושב יפו נוסף, ח"כ סמי אבו-שחאדה (בל"ד – הרשימה המשותפת), התייחס לאירועים הבוקר בריאיון ששודר ברשת ב' ואמר: "אני אף פעם לא קראתי לאלימות ולא חשבתי להצדיק אלימות. אבל צריך לראות מיהו הרב אליהו מאלי ומה זה הפרויקט של 'להתנחל בלבבות'. אנשים שבאים לעיר מעורבת ורואים בה משהו שצריך לשנות, שמדברים על 'עיר נקייה' ו'שכונה נקייה' – זה מסוכן".