בבתי החולים וולפסון ושערי צדק: גל שני של התפטרויות בקרב הרופאים המתחחים

גל שני של התפטרויות בקרב הרופאים המתחחים. כ-40 מתמחים מבתי החולים וולפסון בבת ים ושערי צדק בירושלים הגישו אתמול (רביעי) מכתבי התפטרות, כך הודיע ארגון מרשם. אלו מתווספים לכ-200 מכתבי התפטרות שהוגשו בשבוע שעבר על ידי מתמחים מרחבי הארץ. בשערי צדק המתפטרים עבדו בפנימית ג', נוירולוגיה, ילדים והמטולוגיה ובמחלקה לרפואה דחופה בבית חולים וולפסון. לדברי מרשם מכתבי ההתפטרות מוגשים לפי מחלקות בהן מחצית מהמתמחים חתמו על מכתבי ההתפטרות. בימים הקרובים יוגשו מכתבי התפטרות נוספים, במחלקות ובבית חולים נוספים.

רופאות מתמחות חותמות על מכתבי התפטרות (צילום: מרשם)

 

צעד ההתפטרות של המתמחים נתקל בהתנגדותן של ראשי ההסתדרות הרפואית והנהלות בתי החולים. יו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי, במקום לתמוך בעמיתיו הצעירים, כתב כי "התפטרות קולקטיבית אינה כלי מחאה לגיטימי. חזרה ממנה כפופה לאישור המעסיק ורצונו. לא נכון יהיה מצידם (של המתמחים) לקבל החלטה נמהרת על בסיס מידע שגוי".

יצוין שביום שלישי בערב הפגינו כ-300 חברי הארגון בכיכר הבימה, ומסרו כי עוד מכתבי התפטרות יוגשו בהמשך. המתמחים מוחים על דחיית תחילת היישום של קיצור התורנויות בשנה, לספטמבר 2023, לאחר שמשרד הבריאות לא הגיע להסכמות עם משרד האוצר וההסתדרות הרפואית על יישום המתווה, שאמור היה לצאת לדרך בסוף מרץ השנה. בהסתדרות הרפואית דרשו הסכם שכר חדש שיגן על הרופאים שהתורנות שלהם תקוצר מקיצוץ שכר, ובאוצר סירבו לכך. שני הגופים הזהירו גם ממחסור עתידי ברופאים בעקבות יישום המתווה.

 

סרטון – המתחמים מפגינים בכיכר הבימה:

https://www.facebook.com/mirsham.org/videos/855707992480926

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/114979