בחד"ש דורשים לשחרר את כל העצירים המנהליים: ח'ליל עוואודה ישוחרר לאחר 182 ימי שביתת רעב

אחרי 182 ימי שביתת רעב, אמש (רביעי) הודיע העציר הפלסטיני ח'ליל עוואודה כי יפסיק את שביתת הרעב לאחר שקיבל הבטחה מהשלטונות כי ישוחרר. לפי הדיווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית ואפא, אתמול הושג הסכם ועוואודה ישתחרר בעוד כחודש ויעזוב את בית הכלא. משפחתו של עציר המנהלי אישרה את הפסקת שביתת הרעב שלו, לאחר שהגיעו להסכמה כי ישוחרר ב-2 באוקטובר הקרוב.

ח"כ עופר כסיף בעת ביקורו בבית החולים אסף הרופא אצל העציר הפלסטיני המנהלי ח'ליל עוואודה (צילום: אל-אתיחאד)

 

עוואודה נעצר בידי כוחות הכיבוש בדצמבר 2021 ומאז הוארך מעצרו המנהלי. בעבר כבר הקפיא את שביתת הרעב שלו לאחר 111 ימים, אלא שאז החליט לחדש אותה ומאז מצבו הידרדר. על פי דיווחים פלסטינים, עוואודה סבל מכאבי פרקים עזים, כאבי ראש וטשטוש ראייה. העציר בן 40 ואב לארבעה ילדים, בשנים האחרונות הוא למד כלכלה באוניברסיטה הפתוחה אל-קודס ואמור היה לסיים את לימודיו השנה.

ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) הגיבה לשחרורו של שובת הרעב הפלסטיני ומסרה: "עוד הוכחה שהרצון והשאיפה לחירות תמיד יהיו חזקים יותר מכל דיכוי של הכובש". "אחרי שביתת רעב של 182 ימים, שלטונות הכיבוש ישחררו את השבוי ח'ליל עואודה ב2.10! שחרורו למרות שבג"ץ התבזה וסירב לשחררו- והוכיח שהוא חותמת גומי של הכיבוש- מראה שוב שהרצון והשאיפה לחירות תמיד יהיו חזקים יותר מכל דיכוי של הכובש! הגיע הזמן להפסיק את מדיניות המעצרים המנהליים- עכשיו!

גם ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) הביע שביעות רצון משחרורו של עוואודה. בשבוע שעבר ביקר כסיף את עוואודה בבית החולים אסף הרופא הגדיר את מצבו המשפטי של עציר כ"שבי לאחר חטיפה ללא משפט, ללא ראיות וללא כתב אישום". כסיף ציין, כי "מעצר מנהלי הוא כלי דיכוי דרקוני המאפיין משטרים רודניים" וקרא לשחרר את עוואודה באופן מיידי וללא כל תנאי. על פי ארגון זכויות אדם הישראלי המוקד, ישראל מחזיקה בידיה 743 עצירים מנהליים – מספר של עצירים ללא משפט ללא תקדים בשנים האחרונות.