באתר הבנייה הוטלו צווי בטיחות בגין ליקויים: עובד סיני נהרג בתאונת עבודה בבני ברק

עובד סיני בן 40 נהרג אתמול (רביעי) בתאונת עבודה ברחוב לח"י בבני ברק, לאחר שחפץ כבד נפל עליו. חובשי איחוד הצלה משה קרייטנברגר ושמואל שוורץ מסרו: "לדברי העובדים במקום נפל על הפועל משטח קרמיקה במשקל רב. למרבה הצער נקבע מותו בזירת האירוע בתום מאמצי ההחייאה, עקב אופי הפציעות הקשות מהן סבל". ההרוג הוא עובד העשירי שנהרג בתאונת עבודה מתחילת השנה.

העובד נהרג באתר פרויקט "מתחם הסופרים" בבני ברק, בייזום וביצוע חברת "ארזי הנגב ייזום ובנייה בע"מ". הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה נמסר כי בשנה האחרונה הוטלו באתר זה שלושה צווי בטיחות בגין ליקויי בטיחות חמורים על ידי מנהל הבטיחות התעסוקתית, "אולם ככל הנראה לא ננקטו הצעדים הנדרשים על מנת להבטיח את בטיחות העובדים באתר החברה, שרישיון הקבלנות שלה מושעה על תנאי מזה קרוב ל-3 שנים על ידי רשם הקבלנים במשרד השיכון, עקב הפרות בטיחות באתריה".

ביום ראשון השבוע התרחשה תאונת התחשמלות קשה באתר בנייה ברחוב נחמיה בבני ברק, אולם באתר לא הוטל צו הפסקת עבודות על ידי מנהל הבטיחות התעסוקתית, כפי שהחוק מחייב בכל מקרה של תאונה קשה באתר בנייה. לדברי הקבוצה "אירועי השעה דוחקים מסדר היום הציבורי גם את סוגיית בטיחות העובדים, וכך, למרות הירידה הדרסטית בהיקף הפעילות באתרי הבנייה, התאונות הקשות ממשיכות, כאשר ההבדל היחידי הוא שברשימות ההרוגים מחליפים העובדים הסינים ועובדים זרים אחרים את העובדים הפלסטינים".

יצוין שהבוקר נפצע עובד בן 45 נפצע באורח קשה לאחר שנפל מגובה של כ-2 מטרים במהלך עבודתו באתר בנייה ברחוב הגפן בקרית מלאכי. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהגיעו למקום העניקו לו טיפול רפואי והוא פונה לבית החולים אסותא כשהוא סובל מחבלות בבטן ובפנים.