אסיפת הסברה בנמל אילת המופרט: ההנהלה רוצה לפטר מחצית מהעובדים

עובדי נמל אילת התכנסו אתמול (רביעי) לאסיפת הסברה, במחאה על כוונתה של הנהלת החברה לפטר כ-60 מתוך 120 העובדים. הנמל, שבבעלות האחים נקש, משמש שער ימי דרומי לכניסת סחורות לישראל.

ההנהלה טוענת שבעקבות מתקפות החות'ים בים האדום נפגעו הכנסות הנמל בכ-89%. כעת, בהנהלת הנמל בחרו להטיל באגרסיביות את הפגיעה על גב העובדים. יצוין שנמל אילת הופרט ב-2013 בתמיכת ההסתדרות והאחים נקש רכשו אותו מהמדינה באמצעות פפו ספנות שבבעלותם בתמורה ל-122 מיליון שקל במסגרת הסכם עד 2028 ועם אופציה להאריכו בעשור נוסף.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, עו"ד אייל ידין, מסר "במשך שנים ארוכות עובדי הנמל היקרים והמקצועיים השיאו את תוצאות הנמל, ויצרו דיבידנדים ובונוסים שמנים לבעלי המניות ולהנהלת הנמל. נכון היה שבעת הזו החברה הייתה מחבקת את העובדים ומשפחותיהם, ולא בוחרת בדרך הקלה של ניסיון פיטורים המוניים. לא ניתן לזה יד".

מנהל החטיבה הימית באיגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, עו"ד ניר אייזנברג, הוסיף "הנהלת הנמל מנסה לנצל את מצב המלחמה ולפגוע בפרנסת עובדות ועובדים מסורים בפריפריה הדרומית. לא נוותר, עד שהנהלת הנמל תפנים שאין לנמל זכות קיום ללא עובדיו ועובדותיו המצוינים".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/123207