באגודה לזכויות האזרח אוספים עדויות של מפגינות שהוטרדו מינית על ידי שוטרים

עדויות של מפגינות שהגיעו לאגודה לזכויות האזרח מתארות סיטואציות קשות ובלתי נסבלות: "זונה של ערבים", "באת לחפש בולבולים", "כוסית", דחיפה שמשלבת נגיעות בחזה, נגיעות באיברים המוצנעים, הערות הומופוביות, חיפושים משפילים במהלך מעצרים. כל אלו עדויות של אנשים, במיוחד נשים, פעילות מחאה או פעילות פוליטיות שמתארות חוויות של אלימות והשפלה בידי שוטרים בהפגנות ואירועי מחאה.

2016-09-06_201038

לדברי האגודה לזכויות האזרח "מה המסר שעולה כאן? מוטב היה למפגינות שלא היו לוקחות חלק במחאה בכלל? לפי עדויות שהתקבלו אצלנו, את היחס הזה המפגינים והמפגינות עלולים לקבל לא רק בהפגנות עצמן: זה עלול לקרות גם בתחנת המשטרה, כדי להתלונן על אירוע– באמצעות חיפוש משפיל ופוגעני, הטרדות מיניות מצד החוקר והבעת זלזול וחוסר אמון בגרסתה. לעיתים אותה מפגינה אפילו נחקרת על ידי אותו שוטר שתקף אותה במהלך ההפגנה". באגודה ביקשו "עזרו לנו לאסוף עדויות נוספות כדי לשים לכך סוף. זה לא נושא המשויך למגזר כזה או אחר וכל אחת יכולה להיפגע ללא קשר לדעה פוליטית, לאום, מוצא או הדת שלה".


האגודה פנתה לכל מי נתקלה באלימות מינית של שוטרים (פיזית או מילולית) כלפיה או כלפי חברותיה בהפגנה או באירוע מחאה אחר, לפנות לדוא"ל– eduyot@acri.org.il עם תיאור התקרית. יש לציין מספר טלפון להתקשרות. אפשר לפנות למסירת עדות גם בטלפון 073-7050755. אם אין מענה אפשר להשאיר הודעה. העדויות שייאספו יקובצו בדו"ח שישמש לצורך פנייה עקרונית לקובעי המדיניות. לא ייעשה שימוש בעדויות לכל צורך אחר מלבד שינוי המדיניות וההתנהלות בשטח. כל שימוש במידע ייעשה באופן אנונימי לחלוטין, ללא מסירת פרטים אישיים של נותנת העדות.