אסיפה שנתית של סניף ברית הנוער הקומוניסטי הישראלי בתל-אביב

האסיפה השנתית של סניף ברית הנוער הקומוניסטי הישראלי (בנק"י) התקיימה לפני שבועיים בתל אביב. האסיפה כללה דו"ח פוליטי וארגוני של ועד הסניף היוצא, ברכות מהנהגת מק"י וחד"ש במחוז, וכן דיון בפעילויות הסניף בשנה האחרונה ובאפיקי הפעילות בשנה הקרובה. בסוף הפגישה נבחר ועד חדש המונה חמישה חברים.

2019-05-29_201221

אסיפה שנתית זו היא הראשונה שקיים הסניף בעשור האחרון, והיא נקודת ציון בהתפתחות של סניף הנוער הקומוניסטי בעיר.

בשנה האחרונה גדל סניף בנק"י בת"א באופן משמעותי והכפיל את מספר חבריו. גדילה זו היא תוצאה של עבודה מאורגנת ומתמשכת של חברי הסניף. בין פעילויות הסניף: הפקה וחלוקה של "קול הנוער", עיתונה ההיסטורי של בנק"י שחזר לראות אור בשנים האחרונות ביוזמת סניף ירושלים; ארגון דיונים פתוחים לנוער במועדון הגדה השמאלית בהנחיית פעילים פוליטיים שונים; קיום סמינרים מחוזיים ומפגשים עם סניפים ערביים מרחבי הארץ; ליווי וחיזוק פעילויות סניף המפלגה והחזית בת"א וביפו; ועוד.

מהניסיון בשנים האחרונות עולה כי נוסף למשיכת מתעניינים באמצעות השתתפות במאבקים חברתיים וחלוקת עיתונים ועלונים, חלק ניכר מהמצטרפים מגיעים לתובנות מהפכניות בכוחות עצמם ומחפשים פעילות פוליטית להצטרף אליה. כלומר, פעמים רבות הדרך לגייס בני נוער עוברת דרך הפצת דבר קיומה של תנועת נוער ערבית-יהודית וסוציאליסטית והאלטרנטיבה אותה היא מציעה, ולייצר מסגרות ותאי פעילות אליהם יוכלו בני הנוער הללו להצטרף.

האסיפה השנתית של בנק"י ת"א באה גם על רקע התחזקות כללית של בנק"י במחוז מרכז בתקופה האחרונה, עם גדילתו של סניף ירושלים (שקיים אף הוא אסיפה שנתית השבוע), והתחלת התגבשותן של קבוצות במודיעין, ברמלה וביפו. אתגר נוסף עמו אנו מתמודדים הוא הרחבת הפעילות בעברית מעבר לתל אביב ולירושלים.

הקמת סניפים וקבוצות פעילות מחוץ לערים הגדולות הן עדות לכך שקשה לייצר פעילות ארגונית במקומות חדשים. אל הסניפים בערים הגדולות, רבים מהפעילים ומהחברים הפוטנציאליים מגיעים מהישובים הסמוכים. דבר זה אינו מתרחש בערים קטנות. ואולם, מצד שני, קיים צמא גדול הרבה יותר לפעילות בערים הללו. בתל אביב, בחיפה ובירושלים קיים מגוון של מסגרות ופעילויות פוליטיות בהן צריך "להתחרות". כשיוצאים מהעיר הגדולה, לכל פעילות (גם אם מדובר "רק" בחוג בית או בקבוצת קריאה) כמות המתעניינים עשויה להפתיע לטובה.

ובכל זאת, פעמים רבות אנחנו נותרים עם השאלה הבלתי-פתורה, מה עשוי לעניין בני ובנות נוער ומה ימשוך צעירים לפעילות פוליטית שמאלית. כיום, הנושאים שבהם ניכרת המעורבות של בני נוער הם המאבקים האקולוגי והלהט"בי, ועלינו לקחת בהם חלק משמעותי יותר.

לבנק"י מסורת ארוכה כתנועת הנוער המהפכנית, העממית והאינטרנציונליסטית היחידה בארץ, והיא המשמרת הצעירה של מק"י וחלק חשוב בתנועה הקומוניסטית בארץ. פרט לבנק"י, אין תנועת נוער הפונה לצעירים בני שני העמים ומציעה מאבק משותף למען שינוי מהשורש של המציאות. נשמור על כוחה המוביל והפעיל של בנק"י, על המצפן הערכי שלה, על מטרותיה ועל המאבק היהודי-הערבי המשותף הייחודי לה.

הרשימה מתפרסמת בגיליון השבוע של "זו הדרך"