אנשי תיאטרון וסופרים דורשים לקיים את פסטיבל עכו כמתוכנן

 

פסטיבל הסופרים והיוצרים הראשון בישראל, מטעם איגוד הסופרים הכללי, הסתיים אמש (מוצ"ש) במחאה של סופרים יהודים וערבים על ביטול פסטיבל עכו. כ-500 סופרים ואנשי רוח יהודים וערבים חתמו על עצומה הקוראת לשים קץ לאלימות בעכו, ולקיים כמתוכנן את הפסטיבל המסורתי, שהיה אמור להתקיים בחול המועד סוכות זו השנה ה-29.

בפסטיבל היוצרים השתתפו בין היתר חיים גורי, המשוררות מאיה בז'ראנו, פרופ' ששון סומך, המשורר והמתרגם ד"ר פארוק מואסי, המשורר ד"ר מחמוד נימר נימר וד"ר בוטרוס דאלי. הפסטיבל עמד בסימן המהומות הגזעניות בעכו, והסתיים בנימת מחאה ותביעה לא להיכנע לאלימות.

"כאנשי רוח וסופרים הערים למכנים המשותפים בין התרבויות", נכתב בעצומה, "אנו קוראים לשים קץ למעשי האלימות בעכו, ולהחזיר את השקט ואת הדו-קיום בשלום על כנו. אנו קוראים גם לקיים את פסטיבל עכו במועדו, ולגייס את כוחות הביטחון כדי להבטיח את שלומם של הבאים למקום".

 
קבוצת נוספת של אנשי חינוך ותרבות הפיצה ברשת האינטרנט עצומה הקוראת לקיים את פסטיבל עכו במועדו. ראש העירייה שמעון לנקרי הודיע בשבוע שעבר על ביטול הפסטיבל בעקבות התקפות הגזעניות על הציבור הערבי שהחלו במהלך יום הכיפורים. על העצומה חתומים בין היתר ד"ר עתי ציטרון ששימש כמנהל האומנותי של הפסטיבל בראשית העשור, ד"ר דיתי רונן חברה בוועדת ההיגוי של הפסטיבל בין השנים 2002 ל-2006 ופרופ' שמעון לוי ששימש בוועדת ההיגוי של הפסטיבל בין השנים 1986 ל-1987.

בעצומה נאמר: "מציעים להתייחס אל פסטיבל עכו לא כאל מעמסה ביטחונית, אלא כתרופה אפשרית. מפכ"ל המשטרה המליץ לקיים את הפסטיבל ולהציב לצורך זה אלפי שוטרים בעיר. שר התרבות קרא גם הוא לא להיכנע לאלימות ולקיים את הפסטיבל כמתוכנן. הנהלת הפסטיבל ומאות האמנים שעמלו חודשים רבים להכינו, צופים שרכשו כרטיסים להצגות בעוד מועד. אלה מהווים כוח עצום אל מול תופעות האלימות בעיר. קיום פסטיבל משובח, מהנה, מרחיב דעת, שמספק פרנסה בשפע לתושבי העיר הוא הדבר הנדרש כעת. אומץ אזרחי ואחריות נדרשים כדי לקבל החלטה חדשה ברוח זו. החלטה כזו תקבל גיבוי מלא מכל החתומים מטה, שמתחייבים לא רק להגיע לפסטיבל, אלא גם לפעול ככל שנדרש להרגעת הרוחות ולחידוש ההדברות".

כתובת האינטרנט לחתימה על העצומה: http://www.atzuma.co.il/petition/zidan/1/