מועמדת לראשות העיר מוצקין מטעם חד"ש: משפחה אחת מנהלת את העיר

חברת מפלגת העבודה רונית בן עמי מתמודדת לראשות עיריית קרית מוצקין מטעם חד"ש ורשימת הגימלאים. בן עמי (44), ילידת הקריה, נשואה ואם לשתי בנות, לא הצליחה להיכנס בבחירות הקודמות למועצת העיר בגלל שחסרו לה ארבעה קולות.

 
על החיבור שלה עם חד"ש היא אומרת: "הקשר שלי עם חד"ש הוא באמצעות ח"כ דב חנין. אני עוקבת מזה זמן רב אחרי התפקוד שלו בנושאי איכות הסביבה. הוא עושה דברים מדהימים ויש לו ידע רחב ומרשים מאוד. זה נושא שחשוב לי מאוד לקדם אותו פה". להלן הריאיון שנערך עם בן עמי על ידי אתר האינטרנט "וויינט".
 
את לא חוששת שמבחינת הציבור במוצקין, המפלגה הזאת מזוהה יותר עם ערביי ישראל.
"זו אמירה גזענית. תושבי מוצקין לא צריכים להזדהות עם חד"ש אלא עם הסיעה שלי 'עתיד חדש', שיש בה חברים ממפלגת העבודה, הגמלאים, חד"ש, קדימה ומקיפה את כל התחומים".
 
את מזדהה גם עם הקווים האידיאולוגים של חד"ש?
"אני חברת מפלגת העבודה ומתכוונת להישאר כזאת. יחד עם זאת אני חייבת לציין שאני מכבדת כל אדם באשר הוא. לא עושה הכללות ולא העדפות בין דת, גזע או מין. ההפך, אני מאוד בעד שוויון הזדמנויות דווקא כי אני אשה, ואני יודעת כמה קשה לנשים להתקדם".
 
בימים האלה חורשת בן עמי את העיר בחוגי בית, ולטענתה היא חשה ברצון התושבים לשינוי. "בשנים האחרונות העיר הזאת שותקה. הושקעו משאבים כספיים ללא כל פרופורציה בחזות העיר. יחד עם זאת הניהול פה מאוד מיושן. 15 שנה ראש העיר מכהן על הכיסא, הוא לא צעיר, הוא משדר שהתעייף וזה הזמן להתחלף. בבחירות האלה, לתושבים יש את הכוח והמנדט לעשות את השינוי".
 
חיים צורי הוא ראש עיר מאוד פופולרי, זו עובדה. את באמת חושבת שאת מסוגלת לנצח אותו?
"אני חולקת על האמירה שהוא פופולרי. הוא אולי היה פופולרי. הציבור מודע לזה שצריך לעשות שינוי. במה התאפיינה הקדנציה הנוכחית? רק בנייה אובססיבית של כיכרות וצמחיות. במה עוד יש להתפאר? תושבי מוצקין משלמים כל כך הרבה כסף על כל דבר הכי קטן. שום דבר לא בא להם בחינם או בחסדו של מישהו. שיטור קהילתי עולה כסף, ארנונה מהיקרות בארץ, חניות עולות כסף, מתקנים עירוניים גם כן".
 
מה שונה במה שאת מביאה הפעם?
"בעיקר רשימה מגוונת ומורכבת מאנשים חזקים וטובים מכל שכבות האוכלוסייה. לא נשכח שהרשימה שלי רצה מטעם שתי סיעות בכנסת. סיעת 'חדש' וסיעת 'גיל' של הגמלאים. אלו אנשים שיקשיבו וידברו בגובה העיניים. אסור לשכוח שהציבור לא עובד בשבילך אלא להיפך, ומשום מה במוצקין קצת היטשטשו הגבולות. יש לפעמים תחושה שמשפחה אחת מנהלת פה את העיר. המועצה פה מתנהלת בצורה שמביישת את התושבים. קללות, גידופים ומה לא. אישית, אני מתביישת שאלו נציגי הציבור שלנו".