אם צעירה נרצחה בכפר כנא: במקום לקדם תכניות נגד האלימות, הממשלה מקדמת חוקים גזעניים

אם צעירה בת 29 נורתה אמש (ראשון) למוות בכניסה לביתה בכפר כנא. ביאן עבאס פונתה לבית החולים האנגלי בנצרת כשהיא סובלת מפציעה אנושה בחזה, ובהמשך מתה מפצעיה. על פי נתוני ועד ראשי הרשויות הערביות, עבאס היא הקורבן ה-29 מתחילת השנה במעשי אלימות בחברה הערבית.

קרוביה מסרו כי עבאס שיחקה עם ילדיה הקטנים בחצר הביתה כאשר לפתע נורו יריות לעברה. עוד מסרו האישה היא קורבן לסכסוך משפחתי שנמשך כבר 12 שנים. יצוין שבשבוע שעבר נורה למוות נער בן 17 ביישוב טמרה שבגליל התחתון במהלך קטטה עם כמה מבני משפחתו. המשטרה עצרה שלושה חשודים במעורבות במעשה. לפי המשטרה, בקטטה נשלפו אלות ובהמשך נשק חם, שבו ירו בנער חמסה שאדי זועבי, תושב הכפר. הוא פונה לבית החולים העמק בעפולה במצב אנוש, ושם נקבע מותו.

ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש), מסרה "ביאן נרצחה אתמול מול העיניים של הילדים שלה, בחצר הבית. בת 29 שנורתה בחזה, איזה מציאות מעוותת. במקום לקדם תכניות שימנעו את המשך ההרג של אזרחיות ואזרחים ערבים, בממשלה ממשיכים לקדם תכניות גזעניות. הדם של הקורבנות על הידיים של מקבלי ההחלטות כמו על הידיים של מי שרצח את ביאן". ח"כ כסיף (חד"ש) הוסיף "עוד רצח של אישה בחברה הערבית. המשטרה יכולה לתהות על זהות הרוצח והמניע לרצח, אך האמצעי ברור – ההזנחה מול הנשק הבלתי חוקי והפקרת החברה הערבית בכוונה תחילה. את שר הביטחון לאומי חיי ערבים לא מעניינים. יותר חשוב לו לרדוף דגלים ומפגינים".

לדברי יו"ר נעמת, חגית פאר: "האלימות משתוללת ונבחרי הציבור שלנו ממשיכים להתעסק בעצמם במקום בחיים עצמם. המשילות היחידה לה הם דואגים היא זו של עצמם. ילדים בישראל נותרו הערב יתומים לאחר שככל הנראה נכחו בזירה בעת שאימא שלהם נרצחה. ממש היום התבשרנו שהסחבת סביב חוק הפיקוח האלקטרוני תימשך – ישנה חקיקה שדחוף לקדם בימים אלו וחקיקה אחרת שיכולה להציל נפשות שנדחית. בלי קשר לרקע הספציפי של האירוע הערב – זה ממחיש במשהו את סדרי העדיפויות של הממשלה".