עצורים במחאה נגד סמוטריץ' בארה"ב; פוצץ כנס בהשתתפות שר העלייה בפריז; הכנות להפגנה נגד רה"מ בברלין  

שבעה פעילים יהודים נעצרו אמש (ראשון) בבית מלון בבירת ארה"ב בעת ששר האוצר בצלאל סמוטריץ' נאם בכנס של ארגון הבונדס. מאות יהודים המתנגדים לממשלת הימין יחד עם ישראלים תושבי וושינגטון קיימו מחאה קולנית בפתח המלון "גראנד הייאט".

במקביל נערכו אתמול הפגנות נגד ביקורו של סמוטריץ' בשורה של ערי ארה"ב ובהן ניו יורק, בוסטון, רוצ'סטר, סיאטל, סן פרנסיסקו ועוד. יצוין שמלבד ההפגנות בארה"ב, בסוף השבוע האחרון נערכו מחאות נוספות באמסטרדם, מדריד, קופנהגן, לונדון, אוקספורד, ציריך, רומא, טורינו, סופיה וערים נוספות.

סמוטריץ' מתכוןן לבקר גם בפריז בשבוע הבא ופעילים ישראלים ופלסטינים מתכננים לקיים שורה של מחאות. משרד החוץ של צרפת הודיע הבוקר (שני) כי נציגי הממשלה לא ייפגשו עם שר האוצר שצפוי להשתתף באירוע בפריז ביום ראשון. סמוטריץ' הוזמן לאירוע בחסות הקרן הקיימת לישראל בפריז, ובמשרד החוץ הצרפתי אמרו כי לא קיבלו הודעה רשמית על הגעתו. יצוין שאתמול הופיע בבירת צרפת שר העלייה והקליטה אופיר סופר בכנס "לעידוד העלייה", זאת לנוכח השפל בעליית יהודים צרפתיים לישראל. אך נאומו של סופר "פוצץ" על ידי ישראלים ממתנגדי ממשלת הימין שקראו לעברו "בושה", "בושה".

בתוך כך, פעילים נגד ההפיכה המשטרית בבירת גרמניה מתכוונים אף הם להפגין נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בסוף השבוע הקרוב. "ביבי בברלין – ואנחנו נקבל את פניו. נצא מהבית ישראלים גרמניה וברחבי העולם ונשמיע את קולנו במאבק לשמירה על הדמוקרטיה וכדי לעצור את ההפיכה המשטרית" מסרו. "ישראל נמצאת כעת תחת מתקפה על בסיס קיומה – על הדמוקרטיה שלה. מול המתקפה הזו קמה מחאה חסרת תקדים בישראל, ובקרב ישראלים רבים ברחבי העולם. נצא מהבית כדי לקחת חלק במאבק לעצירת ההפיכה המשטרית, כדי להשמיע את קולנו במלחמה על הדמוקרטיה", הדגישו.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/119649