אלפי קומוניסטים הפגינו במרכז מוסקבה בעקבות הזיופים הנרחבים בבחירות לפרלמנט

אלפי קומוניסטים הפגינו אתמול (שבת) בכיכר פושקין במרכז מוסקבה בעקבות הזיופים הנרחבים נרשמו בבחירות לפרלמנט הרוסי שנערכו לפני כעשרה ימים. המשטרה הכריזה על ההפגנה כבלתי חוקית ואף עצרה כמה ממשתתפיה. במקביל הפעילה רמקולים רבי עוצמה כדי לנסות ולשבש את מהלך העצרת בה הנואם המרכזי היה מזכיר המפלגה הקומוניסטית של הפדרציה הרוסית בבירת רוסיה, ולרי רושקין. יצוין שמנהיג המפלגה, גנאדי זיוגאנוב, לא לקח חלק במחאה בגלל שבאותה שעה השתתף בשיחה בקרמלין עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

עוד דיווחה המפלגה כי לקראת ההפגנה נערכו מספר מעצרי מנע, ובהם של מנהיג "חזית השמאל", סרגיי אודלצוב, לשעבר חבר מפלגה והעומד בראש ההתארגנות השמאלית המאגדת פעילים חברתיים ואנשי איגודים מקצועיים.  אודלצוב נעצר וישב במעצר בשבע הזדמנויות מאז הקמת "חזית השמאל" ב-2008. רושקין האשים בעצרת את פוטין ב"גניבת הבחירות" וציין את "הזיופים ההמוניים" שנרשמו במוסקבה ובערים גדולות נוספות ברחבי רוסיה. משתתפי ההפגנה קראו קריאות נגד הנשיא: "פוטין הגנב", "פוטין הביתה" ו"העם לשלטון".

על פי תוצאות הבחירות הרשמיות מפלגת השלטון "רוסיה מאוחדת", התומכת בפוטין, זכתה ביותר ממחצית מהקולות והבטיחה שני שלישים מ-450 מושבי הדומה, הבית התחתון של הפרלמנט במוסקבה.

מזכיר המפלגה הקומוניסטית של הפדרציה הרוסית בבירת רוסיה, ולרי רושקין, נואם אתמול בעת עצרת המחאה שנערכה בכיכר פושקין במוסקבה (צילום: המפלגה הקומוניסטית)

 

לפי יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, אלה פמפילובה, שיעור ההצבעה בבחירות עמד על 51.68%. המפלגה השנייה בגודלה היא המפלגה הקומוניסטית שקיבלה 20% מהקולות.

על אף שהמפלגה הקומוניסטית הגיעה למקום השני, כמה מועמדים שנתמכו בידיה והתמודדו בהצבעה הישירה הפגינו כבר בשבוע שעבר במוסקבה במחאה על התוצאות. אחד מהם, מיכאיל לובאנוב, טען כי בעת ספירת פתקי ההצבעה הידניים הוא זכה ליתרון, אך אחרי עיכוב ממושך הגיעו הקולות של מצביעים במכונות אלקטרוניות — ואז גילה כי הוא הפסיד במפתיע למועמד שנתמך בידי מפלגת השלטון. "אני יודע שזו תוצאה פשוט בלתי אפשרית", כתב לובאנוב בטוויטר וקרא לתומכיו להתאסף ולמחות ברחובות. ביותר ממחצית מ-15 מחוזות ההצבעה מועמדי אופוזיציה רשמו יתרון מוקדם, אך הפסידו לאחר שהתקבלו הקולות האלקטרוניים, בדומה למקרה של לובאנוב.

 

סרטון – רמקולים רבי עוצמה מנסים לשבש את עצרת המחאה של הקומוניסטים במוסקבה:

https://www.facebook.com/kprfnews/videos/154654733523571

 

עוד בנושא:

לקראת הבחירות לפרלמנט הרוסי: נפסלה מועמדותו של בעל ההון הקומוניסט

הבחירות לפרלמנט ברוסיה: איש האופוזיציה הכלוא נבלני קורא להצביע לקומוניסטים