אלפי עובדים ומובטלים ארגנטינים ערכו את 'הלווית שכר המינימום' במרכז בואנוס איירס

אלפי עובדים ומובטלים ארגנטינים ערכו אתמול (שישי) תהלוכה בבואנוס איירס אותה כינו "הלווית שכר המינימום", זאת עקב שחיקתו המהירה. האינפלציה במדינה שצפויה להגיע ל-90% עד סוף השנה. בתהלוכה שצעדה ברחובותיה המרכזיים של בירת ארגנטינה והסתיימה מול ארמון הנשיאות "הבית הוורוד", נשאו המשתתפים ארון מתים ענק ולבשו בגדי הלוויה שחורים . לפי לשכת הסטטיסטיקה הממלכתית, שכר המינימום החודשי הרשמי של המדינה הינו כ-340 דולר, בעוד שסל מזון בסיסי למשפחה של שני מבוגרים ושני ילדים עולה יותר מפי שניים מהסכום, כ-800 דולר.

התהלוכה שנערכה אתמול ביוזמת "חזית הארגונים החברתיים הלוחמים" היא האחרונה בסדרה ארוכה של מחאות, הפגנות ושביתות שפרצו בשבועות האחרונים ברחבי המדינה בעקבות יוקר המחיה הגואה ואוזלת ידה של הממשלה הפרוניסטית בטיפולה.

המפגינים במרכז בואנוס איירס, אתמול, עורכים "הלוויה לשכר המינימום" (צילום: חזית הארגונים החברתיים הלוחמים)

 

השבוע הפגינו בבואנוס איירס כמאה אלף עובדים על פי קריאת "הקונפדרציה הכללית של העובדים" התומכת בממשלה. הם צעדו לעבר הפרלמנט ושם קיימו עצרת המונית. במקביל רבבות מחו מול "הבית הוורוד" על פי הזמנת מפלגות וארגוני השמאל המתנגדים לממשלה. הדרישה המשותפת לכלל המחאות היא עדכונם של ההסכמים הקיבוציים כדי להצמיד את השכר לעליית המדד.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/104282