משרד האוצר מתכוון לפנות לבית הדין כדי למנוע את שביתת המורים

הממונה על השכר באוצר, קובי בר-נתן, התראיין בגלי צה"ל ואמר שהאוצר "יעשה הכול" כדי ששנת הלימודים תיפתח ב-1 בספטמבר, כולל בקשת צו מניעה לשביתה במידה שהמו"מ על ההסכם הקיבוצי לא ימוצו עד סוף אוגוסט. "צווי מניעה והליכה לבית הדין זו תמיד אפשרות שקיימת בנושאים של ארגוני עובדים", אמר בר-נתן, "השאלה מתי ללכת ובאיזו קונסטלציה, זו השאלה הגדולה. ברור שאם נבין שאנחנו צריכים להגיע להסכמות ואנחנו במבוי סתום, נעשה כל מה שצריך כדי שהשנה תיפתח, וזה כולל הליכה לבית הדין".

עובדות ועובדי הוראה מפגינים ביום רביעי האחרון מול משרד האוצר בירושלים בעת מסיבת עיתונאים של השר אביגדור ליברמן ובמרכזה: מאבק המורים (צילום הסתדרות המורים)

 

בתגובה מסרה מזכ"ל הסתדרות המורים, יפה בן דוד, "שמונה חודשים שאנו מנסים לשבת במשא ומתן עם האוצר ולחתום על הסכם שכר מיטיבי עבור ציבור עובדי ההוראה –שמונה חודשים שהאוצר מורח זמן וגורר רגליים. הצעת האוצר כוללת פגיעה במשרות אם, פגיעה בשעות גיל, תוספת שעות עבודה ופגיעה בדרגות ובוותק. למעשה, האוצר מנהל משא וקח במקום משא ומתן ואנחנו לא ניתן לזה יד".

כמו כן, יו"ר ארגון המורים, רן ארז, הודיע לממונה על השכר באוצר כי אם עד יום שלישי הקרוב לא ייחתם הסכם, שנת הלימודים לא תפתח. במכתב שנשלח למשרד האוצר נכתב כי הנהלת ארגון המורים החליטה שללא הסכם תפרוץ שביתה.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/114689