בצלם: נמשיך לעבוד עם שבעה הארגונים הפלסטינים שנסגרו בהוראת שר הביטחון גנץ

ארגון זכויות האדם הישראלי בצלם הצהיר שימשיך לעבוד עם שבעה ארגוני החברה האזרחית הפלסטיניים שנסגרו ביום חמישי האחרון בהוראת שר הביטחון בני גנץ. לדברי בצלם הארגונים נסגרו בעקבות "האשמות השקריות של משרד הביטחון נגדם שנדחו על ידי האיחוד האירופי, ארה״ב ומדינות נוספות". "נמשיך לעבוד עם עמיתינו בארגונים הפלסטיניים ולפעול לפירוק משטר האפרטהייד, שלשיטתו דיכוי אלים הוא אמצעי לגיטימי לשליטה בפלסטינים אך פעילות אזרחית לא אלימה הוא מגדיר כטרור", הדגישו.

גם האגודה לזכויות האזרח גינתה את סגירת הארגונים ולדבריה "ממשלת ישראל ממשיכה את הרדיפה נגד ארגוני זכויות אדם פלסטיניים. זאת, במסגרת רדיפה פוליטית שמנהלת ישראל נגד פלסטינים שמבקרים את הכיבוש". "עבודתם של ארגוני זכויות אדם וחברה אזרחית הינה בעלת חשיבות רבה בכל חברה, ובפרט בקרב אוכלוסיות הסובלות מפגיעה מתמשכת ועמוקה כמו זו הנגרמת על ידי הכיבוש הישראלי. גם היום, אנחנו עומדים בסולידריות עם עמיתנו וחברינו בארגוני זכויות האדם הפלסטינים וקוראים לישראל להפסיק את מסע הרדיפה כנגדם", הוסיפו. יצוין שכל הארגונים הכריזו במסיבת עיתונאים שנערכה ברמאללה על רצונם להמשיך ולפעול חרף האיסור.

מסיבת עיתונאים מול משרדי אל-חאק ברמאללה, ביום חמישי, במהלכה מסרו נציגי הארגונים שנסגרו בהוראת שר הביטחון על רצונם להמשיך לפעול (צילום: ואפא)

 

כוחות הכיבוש פשטו ביום חמישי לפנות בוקר על המשרדים של שבעה ארגוני החברה האזרחית הפלסטינית בגדה המערבית, בהם השישה שעליהם הכריז שר הביטחון בני גנץ כ"ארגוני טרור". החיילים החרימו רכוש, מחשבים ומסמכים ממשרדי הארגונים וסגרו אותם.

ששת הארגונים שהוכרזו כארגוני טרור הם א-דמיר, המציע סיוע משפטי לאסירים, אוסף נתונים על מאסרים ומעצרים מינהליים ופועל להפסקת עינויים; אל-חאק, המתעד הפרת זכויות של פלסטינים בשטחים הכבושים; סניף פלסטין של האגודה הבינלאומית לזכויות הילד, שמבצע מעקב אחר הרג ילדים ומצבם של ילדים העצורים בבתי הכלא בישראל; איגוד ועדות החקלאים המסייע לחקלאים פלסטינים, ארגון ועדת הנשים ומוסד המחקר ביסאן. מלבד ששת הארגונים, סגרו כוחות הביטחון גם את משרדיו של ארגון ועדות הבריאות שהוצא מחוץ לחוק בשנת 2020.

בעקבות הפשיטה על משרדי הארגונים הפלסטיני המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) והחזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון (חד"ש) פרסמו הודעת גינוי על מעשי הכיבוש הנפשעים. "צבא הכיבוש וממשלת הכיבוש בשלהם: חשש מתמיד מכל גוף שמתעד ומפרסם על פשעי הכיבוש – מטרתם: להשתיק את האמת על הכיבוש ואת העמותות שמפיצות אותה. הכיבוש הוא הטרור ולמבצעי הכיבוש אין לגיטימציה לקבוע מהי הגדרתו של טרור. החלטת שר הכיבוש גנץ בגיבוי ראש הממשלה לפיד להכריז מלחמה על זכויות האדם וחושפי זוועות הכיבוש נועדה להיכשל. בסוף האמת תגבור על השקר".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/114725