אלפים מחו נגד שלטון הימין ברחבי הארץ; דריסת מפגינות ברחובות תל אביב

גם הלילה (בין חמישי לשישי), חרף החוק שיזם ממשלת הימין להגבלת הפגנות, נמשכה המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחבי הארץ. אלפים השתתפות במאות משמרות שנערכו בגשרים ובצמתים ברחבי הארץ במסגרת המגבלות. בתל אביב הפגינו יותר מאלף בני אדם, ורובם יצאו לצעדה בתום המחאה בכיכרות דיזנגוף והבימה. המשטרה הכריזה כי מדובר במצעד לא חוקי ו-12 נעצרו. במהלך המחאה בתלאביב הנהג פיני לוזון פגע במפגינות. הוא עצר תחילה סמוך למוחים ולפתע האיץ ופגע בשתי נשים. אחת מהן, כפי נפצעה ופונתה לבית חולים. לאחר מכן פתח הנהג במנוסה תוך נסיעה פרועה וחצה צומת ברמזור אדום. המפגינה שנדרסה אמרה: "זה ניסיון רצח. דרסו אותי בכוונה".

הרכב של פיני לוזון רגע לפני שדורס שתי מפגינות, אמש, במרכז תלאביב (צילום מסך מהרשתות החברתיות)

לוזון, החשוד בדריסת מפגינות נעצר אמש והבוקר בתום הדיון בהארכת מעצו בבית משפט השלום בתל אביב, הוא נשלח לשלושה ימי מעצר עד ליום ראשון הקרוב בשעה 12:00. אחד העצורים במחאה אמש, אלק פרמוב, כתב הבוקר בטוויטר "התמזל מזלי לשבת הלילה תא אחד לידו במעצר. כולנו, כל 12 המפגינים העצורים, קיבלנו ממנו מקלחת של קללות ביביסטיות שהשתיקה יפה להן ולבסוף הוא קינח באיום: 'חכו שניפגש בחוץ'".

הדגלים השחורים הגיבו לאירוע הדריסה ואמרו: “ההסתה שנשמעה מפי ראש הממשלה וח״כים מהליכוד מביאה לעוד מתקפה נפשעת על המפגינים נגד נתניהו והשחיתות. הגיע הזמן שהיועמ״ש יתעורר ויעמיד לדין את מיקי זוהר ושאר מהדהדי השנאה. שלא יבוא לבכות בלוויות כשירצחו פה מפגינים. מצפים ממשטרת ישראל לחרוג ממנהגהלתפוס את הפושעים ומהפרקליטות להעמידם לדין". גם ח”כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת) התייחס לאירוע דריסת המפגינה בתל אביב ואמר: “‏הערב התרחש פיגוע דריסה ביביסטי נגד תומכי הדמוקרטיה. לאחר חודשים של הסתה מפיו של ראש הממשלה עצמו וכל הסובבים אותו, אדם בחר לעשות מעשה ולנסות לרצוח מפגינים באמצעות רכב.
נתניהו הוא הכתובת על הקיר, נתניהו לא ינוח עד שירצח מפגין".

יצוין שבית משפט השלום בירושלים דחה הבוקר את בקשת המשטרה להרחיק את אחד ממובילי המחאה נגד השחיתות, ישי הדס, מבלפור ל-60 יום. המשטרה טענה כי ישי הפעיל את מערכת ההגברה אחרי השעה 21:30, ולא רק לצורך נאומים, זאת בניגוד להחלטת בג"ץ לדבריהם. אולם, בהתאם להחלטת בג"ץ, ניתן להשתמש במערכות הגברה עד לשעה 23:00.

סרטון רכבו של פיני לוזון פוגע במפגינות בתלאביב:

https://www.facebook.com/ofercass/videos/256148499034362