אירוע השקה בגדה השמאלית לספרה של ענת מטר 'דלות המוסר'

אקדמיה לשוויון מזמינה לדיון לרגל השקת הספר החדש "על דלות המוסר" של ד"ר ענת מטר שפורסם לאחרונה בהוצאת הקיבוץ המאוחד. הערב יתקיים בגדה השמאלית (אחד העם 70, תלאביב), ביום רביעי הקרוב, 6 בנובמבר, החל מהשעה 20:00, במתכונת של דיון בשולחן עגול. מנחה הדיון – מתן קמינר ומתדיינים – נועם יורן, שיא ברבי, שאול סתר, שדא עאמר וענת מטר.

ד"ר ענת מטר (צילום: ויקימדיה)

המסה "על דלות המוסר" היא טקסט קריטי, המעמיד הצעה מהפכנית. בניגוד לתפיסה הרווחת, שלפיה הפוליטיקה שואבת את הצדקתה מן המוסר, מטר טוענת כי המוסר דל מכדי לאפשר תוכן פוליטי  שאינו מדשדש במובןמאליו הכפוף למניפולציות כוחניות. הסדר הוא הפוך: השיח המוסרי משני לשיח הפוליטי. תפישת המוסר שלנו צומחת ממסה קריטית של התנסויות אישיות, אקטיביזם, ניתוחים פוליטיים, עובדות אמפיריות, נרטיבים היסטוריים ומודלים תרבותייםמחנכים. אלה מצילים את המוסר מדלותו וממלאים אותו תוכן קונקרטי. את התוכן הזה אפשר לנסח בקצרה כך: המוסרי הוא שמאלי.

ד"ר מטר, הנמנית עם פעילי "אקדמיה לשוויון", היא מרצה בחוג לפילוסופיה באוניברסיטת תלאביב ופעילה שמאלית. מחקריה האקדמיים מתמקדים בפילוסופיה של השפה ובפילוסופיה הפוליטית של המאה העשרים.

האירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/537841610362023/