איראן על הכוונת: מטוסי אף-15 של חיל האוויר ליוו מפציצים אמריקניים

העיתון "אל-אתיאחד" היוצא לאור בחיפה פרסם אתמול (ראשון) תיעוד חריג של מטוסי חיל אוויר הישראלי בשעה שהם מלווים מפציצים של צבא ארצות הברית בשמי מדינת ישראל. בתקופה האחרונה בוצעו מספר טיסות דומות בשמי המזרח התיכון, כשעל פי הערכות המטרה היא "להפגין היערכות וכוננות מול איראן".

מטוסי קרב של חיל האוויר מסוג אף-15 ליוו אתמול שני מפציצים אמריקאים מדגם בי-52 מעל שמי מדינת ישראל (צילום: דובר צה"ל)

 

לפי דובר צה"ל, מטוסי קרב של צה״ל מסוג אף-15 ליוו אתמול שני מפציצים אמריקאים מדגם בי-52 מעל שמי מדינת ישראל. "טיסה זו הנה נדבך נוסף בשיתוף הפעולה האסטרטגי עם הכוחות האמריקאים, שמהווה אבן יסוד בשמירה על ביטחון שמי מדינת ישראל והמזרח התיכון", נמסר. גם פיקוד המרכז של ארה"ב, המנסה לקדם את הנוכחות הצבאית האמריקאית והאינטרסים האימפריאליסטים של ארה"ב במזרח התיכון, פרסם הודעה בדבר הגעת המפציצים לאזור. "שני מפציצים ערכו טיסת סיור רב לאומית באזור המזרח התיכון כדי לייצר הרתעה ולהבטיח לשותפותיה הצבאיות של ארצות הברית ולבעלות בריתה כי היא מחויבת לביטחון האזור. כמה מדינות בעלות ברית של ארצות הברית ליוו את המפציצים בנקודות שונות לאורך הטיסה, ובהן ישראל, סעודיה וקטאר", נכתב בהודעה.

כמו כן נכתב כי "חיל האוויר של ארצות הברית מנייד את מטוסיו ואנשיו לתוך האזור שבאחריות פיקוד המרכז, מתוכו וסביבו, כדי להתאים לדרישות של המשימות שלפניו וכדי להתאמן עם שותפים אזוריים, ולדגיש את החשיבות של היחסים האסטרטגיים". לפי ההודעה, מדובר בטיסה רביעית של המפציצים באזור מאז תחילת 2021. המפציצים הכבדים בהם נעשה שימוש במלחמת וייטנאם וגבו מאות אלפי קרבנות, יכולים לשאת הן נשק קונבנציונלי והן נשק גרעיני, כמעט ולא חולפים בשמי המזרח התיכון, אך לאחרונה הגיעו לאזור שבע פעמים. "האפשרות לשלוח מפציצים אסטרטגיים לצד השני של העולם ללא עצירות ביניים ולשלב אותם עם שותפינו הרבים באזור מראה את יחסי העבודה הקרובים שלנו ואת המחויבות המשותפות לביטחון האזורי וליציבות", התייחס בעבר גנרל פרנק מקנזי, המפקד של פיקוד המרכז של צבא ארה"ב.