אבו מאזן: נשקול מחדש את היחסים עם ארה"ב; אושרה חבילת סיוע לישראל

הנשיא מחמוד עבאס (אבו מאזן) אמר אתמול (שבת) שהרשות הפלסטינית תשקול מחדש את מהות יחסיה עם ארצות הברית, בעקבות הווטו שהטילה על חברותה של פלסטין באו"ם בהצבעה שנערכה ביום שישי האחרון במועצת הביטחון. אבו מאזן אמר בריאיון לסוכנות הידיעות הפלסטינית וואפא כי ארה"ב אחראית להידרדרות המצב במזרח התיכון כיוון שלא תהיה יציבות באזור ללא מדינה פלסטינית. עוד הוא הבטיח כי הרשות "תקדם אסטרטגיה חדשה" על מנת שפלסטין תהיה מיוצגת ייצוג מלא בארגון הבינלאומי. "נגבש אסטרטגיה חדשה שתתבסס רק על האינטרסים הפלסטינים ולא על מדיניות אמריקנית או אינטרסים של מדינות אחרות באזור", הדגיש.

אבו מאזן הוסיף כי בכך שהטילה וטו, הפרה ארצות הברית את כל ההבטחות שלה בנוגע לפתרון שתי המדינות. "אנחנו בפתחו של שלב חדש וקשה ויש לנו אופציות רבות כדי לשמור על זכויותינו", מסר יו"ר הרשות. בהמשך לדבריו של עבאס, שר החוץ של סין, וואנג יי, אמר הבוקר במסיבת עיתונאים בבייג'ינג שלא יפסקו המאמצים הבינלאומיים כדי שפלסטין תהיה חברה מלאה באו"ם.

בהצבעה במוצעת היטחון הצביעו 12 מדינות בעד קבלת פלסטין כמדינה חברה באו"ם, בהן סלובניה, סיירה לאון, רוסיה, דרום קוריאה, מוזמביק, מלטה, יפן, גוויאנה, צרפת, אקוודור, סין ואלג'יריה. כמו כן, בריטניה ושוויץ נמנעו מלהצביע. ממשרד החוץ בירושלים נמסר הבוקר ששגריריהן של צרפת, יפן, דרום קוריאה, מלטה, סלובניה ואקוודור יזומנו מחר כדי להביע בפניהם מחאה חריפה. בנוסף, מחאה זהה תועבר למדינות נוספות שהצביעו בעד ההצעה לשדרוג המעמד הפלסטיני.

בנוסף לשלילת מעמדה של פלסטין כחברה מלאה באו"ם, בית הנבחרים האמריקני אישר אתמול חבילת הסיוע לישראל והיא תעבור לאישור הסנאט. ההצעה עברה ברוב גדול של 366 מחוקקים לעומת 58 שהצביעו נגד (מתוכם 37 דמוקרטים ו-21 רפובליקנים). לדברי הבית הלבן חבילת הסיוע לישראל צפויה לעמוד על 26 מיליארד דולר, שתשמש לרכש ביטחוני, לחידוש מלאי המיירטים בכיפת ברזל ובמערכות הגנה נוספות וכן לקידום מערכת היירוט בלייזר.

לראיון המלא של מחומד עבאס עם סוכנות הידיעות וואפא (באנגלית):

https://english.wafa.ps/Pages/Details/143376

עוד בנושא: https://zoha.org.il/128847