השרים יתכנסו בפגרה כדי לאשר את הצעת החוק לאיסור צריכת זנות

ועדת השרים לענייני חקיקה תתכנס מחר (ראשון) כדי לאשר את הצעת החוק האוסרת על צריכת זנות בישראל. הוועדה תתכנס באופן חריג במהלך הפגרה כדי לאשר את הצעת החוק שקידמו חברי הכנסת דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) ושולי מועלם (הבית היהודי).

2018-08-04_172835

ההצעה קובעת כהוראת שעה לחמש שנים איסור על צריכת זנות, ומגדירה צריכת שירותי זנות כעבירה מנהלית. לפי ההצעה יוטל קנס של 1,500 שקל על עבירה ראשונה ו-3,000 שקל על עבירה חוזרת בתוך שלוש שניםההצעה אף קוראת להסמיך את שרת המשפטים, בהסכמת שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, לקבוע בתקנות גם אמצעי ענישה חלופיים.

בהצעה נקבע כי היא תיכנס לתוקף שנה וחצי מיום פרסומה, על מנת לאפשר למדינה להסדיר בזמן זה מנגנוני שיקום לשורדות זנות על בסיס מסקנות הוועדה הבין משרדית לצמצום זנות, שהמליצה לממשלה לאשר למטרה זו תקציב הנאמד בעשרות מיליוני שקלים. זהו דיון ראשון בהצעה, שאם תאושר תעבור לקריאה ראשונה במליאת הכנסת.

עו"ד ניצן כהנא, מנהלת שותפה במטה למאבק בסחר בנשים ובזנות, מסרה ל"הארץ" כי "כינוס וועדת השרים, במיוחד בפגרה, לדיון בהצעת החוק הממשלתית לאיסור צריכת זנות, מעביר מסר חד משמעי ל-14 אלף הנשים והגברים בזנות בישראלאחרי ניצול ארוך שנים, היום ממשלת ישראל שמה לזה סוף. אנו מצפות שהשרים יאשרו את החוק ביום ראשון, ומברכות על צעד זה, שבו לצד מחויבות לתקצוב משמעותי לשיקום שורדות הזנות, הקואליציה תהיה מחוייבת להפסקת הניצול העתיק בעולם".

יצוין שגם השנה תיערך בתלאביב עצרת זיכרון לזכרה של ג'סיקה וקרבנות הזנות. בשמונה השנים האחרונות מתו במעגל הזנות 66 נשים שמוכרות לרווחה, שגיל פטירתן הממוצע הוא פחות מ-47. נשים בזנות חשופות למימדי אלימות אדירים, בין אם ברחוב, בבתי הבושת, במועדוני החשפנות או בדירות הדיסקרטיות. אסור לחכות לקרבן הבא, הגיעה העת לטפל טיפול שורש בתעשיית הזנות.

עצרת הזיכרון נערכה לראשונה לפני שלוש שנים עם מותה של ג'סיקה, אישה בזנות ששמה קץ לחייה בחדר מספר חמש, בבית הבושת בו היא חיה ונוצלה במשך למעלה מעשור. בשלוש השנים מאז מותה של ג'סיקה, לפחות עוד 16 נשים ממעגל הזנות הצטרפו לרשימת הקרבנות.
מארגנות העצרת מסרו: "נתכנס ביום רביעי 15 באוגוסט בשעה 19:00 להדלקת נר זכרון ברחוב הירקון 98 בתל אביב, שם פעל בית הבושת בו התאבדה ג'סיקה, ומשם נצעד ביחד לעצרת במרכז העיר". העצרת נערכת בשיתוף פעולה של הקואליציה למאבק בזנות והקואליציה הדתית למאבק בזנות.

האירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/290492958162756