עובדי החברה לשירותי איכות הסביבה לקראת צעדים ארגוניים

לאחר יותר משנה של סחבת במשא ומתן החליטו בשבוע שעבר עובדי החברה לשירותי איכות הסביבה שברמת חובב שהגיע הזמן לנקוט בצעדים ארגוניים. העובדים נפגשו בבית ההסתדרות בנגב בכדי לשמוע עדכונים מחברי הועד ונציגי ההסתדרות על חוסר ההתקדמות במשא ומתן מול הנהלת החברה. יצוין שסכסוך עבודה במפעל הוכרז על ידי מרחב ההסתדרות בנגב לפני חודשיים.

יו"ר ועד העובדים, ליאור בואהרון, מסר למתכנסים: "הובטח לנו בעבר כי נגיע להסכם חתום עד סוף חודש מאי. לא רק שהדבר לא קרה, אלא שבחודש האחרון אנו רואים רגרסיה מצד ההנהלה שבכל פגישה חוזרת בה מדברים שכבר סוכמו. נמאס לנו מהסחבת ומהבטחות על שיפור התנאים, אין לנו רצון לנהל את החברה כדברי ההנהלה, העובדים מבקשים הגנה ועיגון זכויות. לא נוותר על זכותנו הדמוקרטית להגיע להסכם קיבוצי מיוחד לעובדים . ההנהלה ניסתה ומנסה לשבור את הועד וההתאגדות ואנו לא ניתן לזה לקרות. מה שקרה בישיבה הערב, הוכיח שהעובדים רעבים לחתימת הסכם קיבוצי בחברה שיסדיר את זכויותיהם ויקנה להם מעמד מוסדר".

אסיפת עובדי החברה לשירותי איכות הסביבה (צילום: ההסתדרות – מרחב הנגב)

כאמור, בסיומו של הערב הצביעו העובדים וקבעו ברוב מוחץ שאם שוב תהיה סחבת במשא ומתן מצד ההנהלה ינקטו העובדים צעדים ארגוניים כלפי הנהלת החברה ועד לשביתה ללא הגבלת זמן. החברה לשירותי איכות הסביבה בע"מ (ESC) היא חברה ממשלתית אשר נוסדה ב-1990, אך עובדיה אינם מוגדרים כעובדי מדינה.  החברה מטפלת בכלל הפסולת הרעילה והמסוכנת המיוצרת במדינת ישראל. מפעליה ממוקמים באזור התעשייה רמת חובב שמדרום לבאר-שבע, ובהם מועסקים כ-200 עובדים.

עוד בנושא:

http://maki.org.il/he/index.php/environment/124-news/15667-2013-05-29-16-40-48