רבבות הפגינו ברחבי מרוקו למען דמוקרטיה וצדק חברתי

רבבות מפגינים צעדו אתמול (יום א') ברחובות קזבלנקה, מרקש, רבאט וערים נוספות בקריאה למלך מרוקו, מוחמד השישי, להרחיב את הרפורמות הפוליטיות והכלכליות ולשחרר את האסירים הפוליטיים. זו הפעם השלישית מאז ניצת גל ההפגנות בעולם הערבי שבמרוקו מתקיימות הפגנות המוניות. כך מסרו הבוקר עיתוני רבאט.

 

  אלפים צועדים ברבאט (צילום: אל ווטאן)

בניסיון למנוע את התגברות המחאות בדומה למדינות אחרות במזרח התיכון, הודיעה המלך כבר לפני כחודשיים על רפורמות בין היתר, צומצמו סמכויותיו של המלך במישור הפוליטי

 

ההפגנה בקזבלנקה (צילום: אל ווטאן)

והשפעתו הנרחבת על המגזר העסקי. עם זאת, נראה כי המהלך לא סיפק את רצון ההמונים. יותר מעשרת אלפים בני אדם צעדו במרכז קזבלנקה. הפגנה בסדר גודל דומה נערכה בשכונות העוני של הבירה רבאט, ובה קראו המפגינים גם סיסמאות בגנות השחיתות השלטונית, העינויים והאבטלה הגואה בעיקר בקרב צעירים. משטרת מרוקו לא התערבה והניחה למפגינים – המזוהים עם תנועת הצעירים 20 בפברואר ועם כוחות השמאל כמו "הדרך הדמוקרטית" או המפלגה הסוציאליסטית המאוחדת – להביע את זעמם בפומבי. המפגינים לא התקרבו אל מוקדי השלטון.

 שלטונות מרוקו שחרורו בשבועות האחרונים 92 אסירים פוליטיים המזוהים עם התנועה האסלאמית. יצוין התנועות האסלאמיות שומרות על פרופיל נמוך בהפגנות בהן משתתפים נשים וגברים באחד.

למנשר התנועה "הדרך הדמוקרטית" (בערבית):

http://www.annahjaddimocrati.org/index.htm