תוצאת המשחק בין הנבחרות בטדי ידועה מראש: שירות לממשלת הימין ובזבוז כספים

"לחם ושעשועים" כונתה המדיניות שנקטה הקיסרות הרומית בראשית ימיה, על מנת לנסות ולמנוע התקוממות עממית נגד השליטים: סיפוק צרכים בסיסיים שימנעו את זעם ההמונים. ממשלת ישראל, לעומת זאת, המציאה מדיניות חדשה: שעשועים בלי לחם, כלומר, הפקת מופעי ראווה (או ניצולם, למשל במקרה של זכיית הזמרת הישראלית נטע ברזילי בתחרות האירוויזיון). הבאת נבחרת ארגנטינה לארץ, בטרם פתיחת משחקי המונדיאל ברוסיה, למשחק שייערך בשבת הקרובה (9.6) באצטדיון טדי בירושלים היא דוגמא אחת.

אפשר לסכם את מהות ההמצאה של ממשלת הימין כך: שעה שברצועת עזה מחריף המשבר ההומניטרי, ושבישראל מפגינים קשישים ונכים שאינם מצליחים להתקיים מהקצבאות, שרת התרבות מירי רגב מתקצבת במיליונים משחק שאין לו שום משמעות ספורטיבית.

2018-06-05_220532

"ארגנטינה אל תכלי", הזמנה להפגנה שנערכה בשבוע שעבר מול מטה התאחדות הכדורגל בבואנוס איירס נגד השתתפות הנבחרת במשחק שיתקיים בטדי

בסוף השבוע האחרון פנה ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש, הרשימה המשותפת) במכתב לשגריר ארגנטינה בישראל בבקשה שארצו תשקול מחדש את הופעת נבחרתה בירושלים. במכתבו הסביר ח"כ ג'בארין: "קיומו של המשחק בצל הרג הפלסטינים בעזה והעברת שגרירות ארה״ב לירושלים שולח מסר מסוכן לממשלת ישראל, לפיו העולם מתעלם מההפרות הגסות של זכויות האדם שהיא מבצעת". "ליאו מסי [כוכבה של ארגנטינה] אינו יכול להפנות עורף לקורבנות הפלסטינים", הדגיש ח"כ ג'בארין, המכהן גם כיו"ר הוועדה לקשרי חוץ של הרשימה המשותפת.

פלסטינים רבים נורו ונהרגו בעזה בשבועות האחרונים. קיומו של המשחק רק ישרת הכחשת והשכחת פשעים אלה. לדבריו, קיום המשחק יעניק לגיטימציה להפרת זכויות האדם ולהפקעת הקרקעות הפלסטיניות שמבצעת ממשלת הימין. הוא הביע תקווה כי המוסדות בבואנוס איירס ישקלו מחדש את ההחלטה להופיע למשחק הראווה בירושלים. בבירת ארגנטינה נערכו הפגנות מול התאחדות הכדורגל המקומית (ר' כרזה) תחת הכותרת "ארגנטינה, אל תלכי".

כצפוי, נחטפו כל הכרטיסים למשחק תוך שעה קלה מרגע תחילת המכירה. בעקבות כך פרצה שערורייה לאחר שהתברר כי משרד התרבות והספורט קיבל 200 כרטיסי הזמנה למשחק וכי השרה רגב דאגה לכך שאלפי כרטיסי הזמנה יחולקו למקורבים ולבעלי תפקידים בהתאחדות לכדורגל. מבקר המדינה החליט לבדוק את פרשת הכרטיסים.

במקור, אמור היה המשחק להתקיים באצטדיון סמי עופר בחיפה – אצטדיון גדול ומודרני יותר מאשר זה בירושלים. העברת המשחק מהאצטדיון החיפאי לאצטדיון טדי הירושלמי ("כדי לחזק את הבירה", לדברי משרד התרבות והספורט) חושפת את המניע הפוליטי העומד ביסוד החלטתה של רגב בדבר קיום המשחק.

כל המכיר את מצבם של ענפי הספורט העממיים בישראל ואת תתתקצובם בידי הממשלה יודע כי למיליוני השקלים שמוציאה הממשלה על משחק הראווה ישנם יעדים ראויים הרבה יותר.

הרשימה עומדת להתפרסם בגיליון "זו הדרך" הקרוב