תומכי דונלד טראמפ התעמתו עם מפגינים נגד הנשיא הימני ברחבי ארה"ב

תומכי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התעמתו הלילה (ראשון) עם מפגינים נגד הנשיא בעיר ברקלי ברחבי ארה"ב. כך מסר הבוקר כתב העיתון הצרפתי "הומניטה". בברקלי שבקליפורניה, במסגרת יום שבו נערכו עצרות רבות ברחבי המדינה תחת הכותרת "צועדים למען טראמפ" תקפו שתי מחנות המפגינים זה את זה ונרשמו פצועים. המפגינים הכו אלה באלה באמצעות מקלות, כשתומכי טראמפ ריססו בתרסיס פלפל, חרף נוכחות כוחות המשטרה במקום.

2017-03-05_201027

מפגינים בעד ונגד טראמפ בברקלי, שבקליפורניה (צילום: הומניטה)

אלפי ספורים של אמריקנים שתומכים בנשיא הפגינו ב-28 מדינות ברחבי ארה"ב. מולם התייצבו מתנגדיו של טראמפ. במרבית המקרים האירועים הסתיימו ללא אלימות, אך בכמה מוקדים תקפו המפגינים זה את זה. חלק מהמשתתפים בהפגנת התמיכה בטראמפ הניפו דגלים אמריקניים והתעמתו עם מתנגדי הנשיא, שלבשו שחורים כאות מחאה. יצוין שההפגנות למען הנשיא הימני היו קטנות בהרבה לעומת ההפגנות המוניות (כמיליון מפגינים בוושינגטון הבירה) שנערכו בחודשים האחרונים במאות ערים ועיירות.

גם במינסוטה הפגנה רגועה יחסית של תומכי טראמפ הפכה לאירוע אלים. כ-400 מפגינים התאספו בסיינט פול הבירה ונתקלו בקבוצה של מפגינים נגד טראמפ. המפגש התגלגל במהרה לאירוע אלים ושישה מפגינים נעצרו על ידי שוטרים שהוזעקו למקום ונאלצו להפריד בין הצדדים. באולימפיה, בירת מדינת וושינגטון, עצרה המשטרה ארבעה מפגינים. 225 תומכי טראמפ הפגינו, ומולם התייצבו כ-150 מתנגדי טראמפ. בנאשוויל בירת טנסי התעמתו גם כן תומכי ומתנגדי הנשיא זה עם זה, אך המשטרה הפרידה בין הנצים. במקרה זה לא היו עצורים ולא דווח על נפגעים. גם בסמוך לאחוזת מאר אלאגו, ביתו של טראמפ שבפאלם ביץ' במדינת פלורידה שם בילה הנשיא כהרגלו את סוף השבוע האחרון, התאספו מפגינים משני הצדדים. המכוניות של טראמפ עצרה והוא נופף לעבר תומכיו.