שלושה פלסטינים נעצרו בעת ההפגנה נגד גירוש משפחה משייח' ג'ראח

כמאתיים איש השתתפו אתמול (שישי) בהפגנת מחאה בשכונה הפלסטינית שייח' ג'ראח שבמזרח ירושלים נגד פינוי משפחה ערבית מביתה שהתרחש בשכונה מוקדם יותר השבוע. במהלך ההפגנה נפצעה אשה פלסטינית קל ומפגין שלום ישראלי נפגע באורח קל בראשו. שלושה מפגינים עוכבו על ידי כוחות הביטחון, בהם ילד פלסטיני בן 8.

5

המפגינים, אתמול, בדרכם ממערב ירושלים לשייח' ג'ראח. ראשון ושני משמאל חברי הכנסת ג'בארין ועודה (צילום: "זו הדרך")

בעימותים בין הצדדים, מתנחלים ריססו גז פלפל וגז מדמיע לעבר המפגינים. בין המשתתפים בהפגנה גם יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), שאמר: "לא ניתן לממשלה להמשיך בתהליך ייהוד ירושלים המזרחית". "האכזריות של הפינויים בשייח' ג'ראח הם תמצית האפרטהייד הישראלי, כאשר בחסות החוק מאפשרים רק למשפחות יהודיות לתבוע את בתיהן מלפני 48", הוסיף.

גם ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) השתתף במחאה ומסר "השתתפתי בהפגנה היהודיתערבית בירושלים במחאה על גזילת ביתה של משפחת שמאסנה שגורשה באלימות מביתה בשיח' ג'ראח עלידי כוחות הכיבוש. חייבים להמשיך במאבק כדי למנוע גירושים נוספים!". עשרות משפחות בשכונה נמצאות תחת איום דומה. הליכי פינוי חודשו לאחרונה נגד שתי משפחות לפחות, והן אמורות להיות מפונות מבתיהן בשכונה במהלך חודש אוקטובר.

בתוך השכונה טיפסה אחת המפגינות על בית שמאסנה והסירה ממנו את דגל ישראל שתלו עליו המתנחלים, שתפסו את הבית. בתגובה יצאו אלה ותקפו במכות כמה מהמפגינים, ובמקום התנהלו עימותים שכללו זריקות אבנים וריסוס גז פלפל. כעשרה מפגינים נפגעו מגז הפלפל, ושניים ממכות השוטרים.

מוחמד שמאסנה, שפונה מביתו יחד עם משפחתו השבוע, צעד עם המפגינים רק עד לכניסה לשכונה, בהיותו מורחק מהאזור. בכניסה לשכונה הוא אמר: "לא הצלחנו למנוע את הפינוי שלנו, אבל אנחנו עדיין כאן נאבקים ונלחמים על כל אחד מהבתים האחרים של השכונה. לא ניתן לימין הקיצוני להיכנס לאף בית נוסף". המשפחה שפונתה מתגוררת ברחוב. פעמיים מאז נעצרו ושוחררו שניים מבני המשפחה שלא יכלו לעמוד בפרובוקציות של אנשי הימין הקיצוני שעושים בבית כל העולה על רוחם.