צה"ל משקר: לדברי האלוף מרדכי בן דודה של תמימי נפגע מאופניים ולא מירי

מוחמד תמימי, בן דודה של עהד תמימי שבמעצר, הודה בחקירתו כי לא נורה בראשו בעימותים בכפר נבי סאלח אלא נפצע ברכיבה על אופניו בחודש דצמבר כך הודיע אמש (שני) מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב (פולי) מרדכי. בפוסט שהעלה לעמוד הפייסבוק של מתאם הפעולות בשפה הערבית כתב מרדכי כי הודאתו של מוחמד תמימי בן ה-15 סותרת את דברי אביו, לפיהם הנער נפגע מכדור גומי ולכן נאלצו רופאים להסיר חלק מגולגולתו. בנבי סאלח אמרו כי מוחמד אמר שנפגע מכידון אופניו כדי להשתחרר ממעצר.

2018-02-27_203016

התמונה של מוחמד תמימי בפוסט שפרסם אמש מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב (פולי) מרדכי

הנער תמימי נורה בראשו זמן קצר לפני שבת דודתו תועדה סוטרת לחיילים שעמדו בכניסה לביתה בכפר נבי סאלח. הוא נותח על ידי רופאים, שהוציאו כדור מתכת מגולגולתו. מאז פציעתו בתחילת חודש דצמבר הוא ממתין לניתוח לשחזור חלק הגולגולת שלו שהוסר. הצבא עצר את תמימי אתמול במבצע מעצרים גדול בכפרו עם עוד תשעה צעירים, כמחציתם קטינים. הנער שוחרר אתמול לביתו בתום חקירתו.

גרסת מתאם הפעולות בשטחים לא עולה בקנה אחד עם עדויות שהגיעו לידי "הארץ". אחד העדים סיפר כי ביום פציעתו התמקמו כוחות צה"ל במתחם שבו וילה לא מאוכלסת וביתן נוסף, צפונית לבית משפחת תמימי, וירו לעבר מיידי אבנים במטרה לפזרם. תמימי טיפס על סולם שנשען בדרך קבע על חומת המתחם, וברגע שראשו עבר את החומה הוא נורה ונפל אחורנית עם הסולם, שותת דם.

הדיווח אודות מעצר הנער עורר תגובות נזעמות בקרב חברי הכנסת של חד"ש על רקע הביקורת הציבורית נגד תנאי מעצריהם של חשודים בפרשות השחיתות. יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "בזמן שכולכם מצייצים על אי הצדק במערכת המשפט ועל פשפשים בתא, הלילה הצבא עצר עוד קבוצה של צעירים בנבי סאלח. בין העצורים מוחמד תמימי בן ה-15, בן דודה של עהד שנורה ביום התקרית המפורסמת וגולגולתו רוסקה".

חבר הכנסת דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) הוסיף כי "לפציעתו של מוחמד היו עדים רבים, פלסטינים וישראלים, הוא נותח בבית חולים וקליע הוצא מהראש שלו, הכל מגובה בדוחות רפואיים וצילומים, והוא קטין שלא היה צריך לעבור במצבו שום חקירה".

גם משפחת תמימי הגיבה: "נראה שהניסיון להכפיש את שמנו מעביר את ישראל על דעתה. מה שהתחיל עם ניסיון מופרך לטעון שאנחנו 'לא משפחה אמיתית', עובר עכשיו להכחשת המציאות המתועדת. מוחמד בן ה-15 נורה בכדור מצופה גומי אל מול עדי ראייה, והכדור הוצא מראשו בניתוח. אלו עובדות. פולי מרדכי וממשלת ישראל הוכיחו היום רק דבר אחד אין שפל אליו לא יגיעו בניסיון לפגוע במאבקנו הצודק לחירות ולסיום הכיבוש".

עורכת הדין של תמימי, גבי לסקי, המייצגת גם את עהד אמרה שבשבוע הבא אמור מוחמד לעבור ניתוח לשחזור גוגלותו. "אלוף בצה"ל מנצל בציניות את החקירה ההזויה הזו שלא היתה צריכה להתרחש. זו חקירה רשלנית, אומללה ומוזמנת, שעל אף החומר הרפואי גורמת לילד מפוחד להגיד שנפל מאופניים".

יצוין שלפני כשנתיים יזם ח"כ מייקל אורן (כולנו) דיון בכנסת לגבי אמינותה של משפחת תמימי. לדברי סגן השר אורן, שקרא לברר אם המשפחה "אמיתית", העניין עלה לדיון כשעמד בראש ועדת משנה חסויה של ועדת החוץ והביטחון. אז, אמרו בלשכת סגן השר, התעורר חשד כי מדובר במשפחה "לא אמיתית שהורכבה באופן מיוחד עבור הפרופוגנדה הפלסטינית".