פעילים מתארגנים בירושלים למאבק ברכבל שיפגע בעיר ההיסטורית ובחזותה

בימים אלה מתארגנת קואליציה של ארגונים ופעילים נגד הקמת הרכבל בעיר העתיקה בירושלים. בשנה האחרונה מקדמת הממשלה הקמת הרכבל שתשמש כלי לסיפוח מזרח ירושלים ויחבר בין העיר המערבית לעיר העתיקה. הרכבל שייצא משכונת סילואן הפלסטינית שבמזרח העיר, יעבור מעל גיא בין הינום דרך הר ציון בדרכו לתחנתו האחרונה על גג מתחם קדם של עמותת אלע"ד של המתנחלים בסילואן. לדבריו המתנגדים "הרכבל יפגע בעיר ההיסטורית ובחזותה".

2018-10-06_175213

בעוד שתכנית רגילה עוברת בוועדות התכנון המקומית והמחוזית, בהן יש מקום לתושבים להציג את התנגדויותיהם, את הרכבל שצפוי לעבור בגן הלאומי סובב חומות, שתושביו אינם יכולים אפילו לפתוח חלון, מקדמת הממשלה באמצעות משרד התיירות דרך הוועדה לתשתיות לאומיות (הות"ל) ומצמצמת בכך בצורה משמעותית את יכולתו של הציבור להביע את התנגדותו.

לקראת הפקדתה הצפויה של התכנית בות"ל בחודשים הקרובים, בחודשיים האחרונים נערכו מספר אירועים כדי להעלות את המודעות לתכנית ההרסנית בקרב תושבים ומובילי דעת קהל. בחודש שעבר נערך כנס בנושא הרכבל במכון ירושלים למחקרי מדיניות. בתחילת הכנס הודיעה המועצה לשימור אתרים כי היא מתנגדת לתכנית. בנוסף, שורה של אנשי מקצוע תקפו את הפרוייקט, בהם סגן ראש העירייה לשעבר אדריכל דוד קאסוטו, יו"ר ארגון מורי הדרך, אדריכל גובי קרטיס ואדריכל משה ספדי שלח חוות דעת תקיפה נגד התכנית.

כדי להצטרף למאבק לחצו כאן