עריקאת בעקבות החלטת ממשל טראמפ לסגור את משרדי אש"ף: זכויות הפלסטינים הן לא למכירה

מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, ד"ר סאיב עריקאת, הגיב היום (שני) להחלטת ארצות הברית לסגור את משרדי הארגון בוושינגטון, ואמר כי "אנחנו מדגישים כי הזכויות של הפלסטינים הן לא למכירה ולא לא נכנע לא איומי ארצות הברית ולבריונות". עוד אמר המזכ"ל כי ההחלטה "לא תמנע מאתנו להמשיך במסלול שלנו בבית הדין הבינלאומי". על כך מסרה סוכנות הידיעות הרשמית הפלסטינית וואפא.

2018-09-10_183846

עריקאת הבהיר כי "ננקוט בצעדים הדרושים כדי להגן על זכויותיהם של אזרחנו החיים בארה"ב ולאפשר להם גישה לשירותים הקונסולריים שלהם". לדבריו "הסלמה מסוכנת זו מראה כי ארה"ב מוכנה לפרק את המערכת הבינלאומית כדי להגן על פשעי ישראל ועל התקפותיה נגד האדמה הפלסטינית ונגד העם הפלסטיני ונגד השלום והביטחון בשאר חלקי האזור".

בכיר אש"ף הוסיף: "אנחנו שבים ומדגישים כי זכויותיו של העם הפלסטיני אינן למכירה. לא ניכנע לאיומים ולביריונות של ארה"ב. על הקהילה הבינלאומית להגיב לכך. הורדת דגל פלסטין בוושינגטון היא הרבה יותר מאשר סטירה חדשה של ממשל טראמפ נגד שלום וצדק היא מסמלת את ההתקפות האמריקניות נגד המערכת הבינלאומית בכללה, כולל ועידת פריז, אונסק"ו ומועצת זכויות האדם".

נציג אש"ף בארה"ב, חוסאם זומלוט, הוסיף כי "ממשל טראמפ ממשיך ליישם את רשימת הבקשות של ממשלת ישראל, כשהמטרה היא לערער את היחסים הבילטראליים בין המדינות". לדבריו, "סגירת הנציגות באה לאחר שהממשל האמריקני התחייב להגן על פשעי המלחמה והפשעים נגד האנושות שמבצעת ממשלת ישראל בשטחים נגד העם הפלסטיני". 

עוד הוא אמר כי "מחשש מהשינוי בדעת הקהל האמריקנית לטובת הסוגיה הפלסטינית, ממשלת ישראל מנסה באמצעות הממשל האמריקני לצמצם את הנוכחות והפעילות הפלסטינית בארצות הברית".

מוקדם יותר דווח כי על פי טיוטת נאום של בולטון שנראתה על ידי סוכנות הידיעות "רויטרס", הוא יודיע על הצעד ויסביר כי "ארצות הברית תמיד תעמוד לצד ידידתה ובעלת בריתה, ישראל". ב"וול סטריט ג'ורנל" פורסמו קטעים נוספים מנאומו הצפוי של בולטון. "ממשל טראמפ לא ישאיר את הנציגות פתוחה, כל עוד הפלסטינים מתנגדים לפתוח בשיחות ישירות ומשמעותיות עם ישראל", הוא צפוי לומר. עוד דווח שבולטון יכריז כי הממשל יפעל גם נגד בית הדין הבינלאומי עצמו, ברקע החשש כי יפתח בהליכים נגד ישראל. "לא נשב בשקט אם בית הדין ינסה לרדוף אחרינו, אחרי ישראל או אחרי בעלות בריתנו".

בנאום, בולטון יאמר עוד כי אם בית הדין יפתח בהליכים נגד ישראל הממשל האמריקני עשוי לאסור על שופטי בית הדין ותובעיו להיכנס לארצות הברית, להטיל סנקציות על כספיו במערכת הפיננסית האמריקנית ולפתוח נגד בית הדין בהליכים משפטיים בתוך ארה"ב.

הצעד החדש של ארה"ב נגד הפלסטינים מצטרף להחלטת הממשל לבטל את המימון לכל קרנות סיוע האו"ם לפליטים הפלסטינים, בהן אונר"א. כמו כן, הממשל האמריקאי יקצץ גם בקרנות סיוע לטיפולים אונקולוגיים בבתי חולים במזרח ירושלים.