עצרת זיכרון ומאבק לציון שנתיים למותה של ג'סיקה ולזכר קורבנות הזנות

ביום חמישי הקרוב, 10 באוגוסט מפגינים יציינו שנתיים למותה של ג'סיקה, אישה בזנות שהתאבדה בבית הבושת בו היא גרה במשך 15 שנים ונוצלה על ידי עשרות צרכני זנות מידי יום. שעות ספורות לאחר מותה המקום חזר לפעול כרגיל.

2017-08-08_205519

בשנים האחרונות מתו כ-59 נשים בזנות, כולן בגיל צעיר ובנסיבות קשות מנשוא אך מותה של ג׳סיקה היווה נקודת מפנה. בשנה שעברה התכנסנו מאות אנשים מול הבית בושת ברחוב הירקון 98 בתלאביב. חברותיה של ג׳סיקה, חברות כנסת ופעילים חברתיים שלא שכחו אותה והבטיחו כי מותה לא יהיה לחינם.

זעקתה של ג׳סיקה ושל כל אותם אנשים הדהדה והביאה לכך שביום ב-19 ביולי האחרון עברה בקריאה טרומית, ברוב של 64 חברי כנסת, הצעת החוק לאיסור צריכת זנות ושיקום נשים בזנות. "אישור ההצעה בקריאה טרומית מראה כי המחוקק מוכן ורוצה להסתכל לנשים בזנות בעיניים, לקחת אחריות ולפעול למיגור הזנות. אבל הדרך עוד ארוכה. השנה נתכנס לציין שנתיים למותה של ג׳סיקה ולהזכיר שוב כי הוא לא היה לחינם, וכי לא ננוח עד שהחוק לאזור צריכת זנות ושיקום נשים בזנות יכנס לספר החוקים וייאכף בצורה אפקטיבית", מסרו הפעילות נגד סחר בנשים. "נצא יחד להיאבק כדי למגר את צריכת הזנות בישראל. לא נשתוק ולא נסיט את מבטנו כי הזנות הורגת", נמסר עוד הקואליציה למאבק בזנות וסחר בנשים. כאמור, ההפגנה תתקיים בשעה 19:00 ברחוב הירקון 98, "שם היה מצוי בית הבושת בו התאבדה ג'סיקה, נדליק במקום נר לזכרה ונצעד יחד לאירוע המרכזי בגן מאיר. תחילת העצרת בשעה 20:00", נאמר בהפגנה לאירוע.

לפרטים נוספים ולתיאום השתתפות: המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות
052-3938660 bar.artzy@gmail.com