סרבנית הכיבוש תמר זאבי שוחררה משירות צבאי לאחר 4 חודשי מעצר

סרבנית המצפון תמר זאבי, המרצה תקופת מאסר בכלא 6, קיבלה אתמול (חמישי) את החלטת ועדת המצפון, בה השתתפה השבוע, לשחררה משירות בצבא ולהעניק לה פטור מטעמי מצפון. הוריה של זאבי יגיעו אמש לכלא 6, שם התאחדו עם בתם ששוחררה לאחר 115 ימי כליאה.

2017-03-24_153648

תמר זהבי (צילום: מסרבות)

לעומת זאת, סרבנית המצפון תמר אלון, אשר בדומה לזאבי הצהירה על סירובה לשרת בצבא הכובש עם אחר, וכלואה כבר 118 ימים לא קיבלה פטור לאחר הופעתה בפני ועדת המצפון, בטענה ש"סירובה סלקטיבי". לקראת שחרורה מסרה זאבי: "אני שמחה לצאת לחופשי לאחר שעמדתי על האמת שלי, וסירבתי לקחת חלק במערכת הצבאית שמבדילה בין בני אדם, מעדיפה כאלה על אחרים ומאכילה את השנאה בינינו. אני מאד מתרגשת לפגוש את משפחתי וחבריי, לראשונה כחופשיה באמת. עם זאת אני עדיין עם שותפתי למאבק, ומצטערת מאד שהצבא לא הכיר גם במצפון של חברתי תמר אלון שמסרבת בדיוק כמותי לשרת בצבא המדכא עם אחר".

יסמין יבלונקו, רכזת פעילות ב"מסרבות, רשת סרבנות פוליטית" המלווה את זאבי ואלון, אמרה: "אנו מברכות על שחרורה של תמר זאבי, שסירבה להתגייס לצבא מתוך התנגדותה לכיבוש. החלטתה של ועדת המצפון לשחרר אותה מנוגדת למנהגה בשנים האחרונות להכיר רק במצפון פציפיסטי. במקום זאת נעשתה אבחנה בין סרבנות 'מצפונית' ובין סרבנות 'מחאתית', שחותרת לשינוי החברה. שחרורה של תמר זאבי בשל 'סרבנות מצפונית כללית' הוא מסר מנותק של התנערות מאחריות על החברה שלנו".