סניפי אמנסטי בישראל ובהונגריה: נתניהו ואורבן מקדמים מדיניות אנטי-דמוקרטית

ארגוני זכויות אדם אמנסטי בישראל ובהונגריה הודיעו היום (שני) כי הם "מודאגים מאוד משיתוף הפעולה הגובר בין ראשי הממשלות בנימין נתניהו וויקטור אורבן". נתניהו ייפגש עם אורבן מחר במסגרת ביקור מדיני בהונגריה. סניפי הארגונים הודיעו כי הם "מודאגים מהצטמקות מרחב הפעולה של ארגונים, קבוצות ואזרחים הפועלים למען זכויות האדם בשתי המדינות".

2017-07-17_200449

בהודעה משותפת שפורסמה בעברית ובהונגרית נאמר כי "שני האישים ידועים כמנהיגים המתבססים על עוינות כלפי ערכים אוניברסליים של אנושיות והנורמות שנלוות אליהם, שמבצעים דהלגיטימציה לקולות המקדמים זכויות אדם ואשר מובילים מסעות הכפשה נגד פעילים וקבוצות; כמו כן שניהם מובילים חקיקה והצעות חוק שמבקשות להגביל את הארגונים הלאממשלתיים הידועים במאבקם למען הדמוקרטיה, למען זכויות אדם לכל, ואשר דורשים מממשלותיהם לשאת באחריות להפרות זכויות אדם, המעוגנות בדין הבינלאומי".

ועוד: "אף על פי שאנחנו שואבים עידוד מהחלטת האיחוד האירופי להעביר מסר עוצמתי להונגריה נגד 'חוק העמותות' ההונגרי, אנחנו מוסיפים להיות עדים להרעלת הזירה הציבורית בשתי המדינות בשל השיח המכפיש שמובילים שני המנהיגים באמצעות האשמות חסרות בסיס נגד קבוצות הפועלות למען זכויות האדם".